تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3740617
شناسه : 3740617
تاریخ :
پیکسل واچ غول‌پیکر نه؛ این «نست ترموستات» جدید گوگل است اقتصاد ایران: گوگل نست ترموستات جدید خود را رونمایی کرد که شباهت زیادی به پیکسل واچ دارد و می‌تواند مصرف انرژی خانه را تا حد زیادی کاهش دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل نسل چهارم نست ترموستات را رونمایی کرد. این محصول جدید که از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند، با هدف صرفه‌جویی در انرژی و بهبود راحتی کاربران طراحی شده است.

نست ترموستات همراه با سنسور دمای نسل دوم عرضه می‌شود که به مدیریت نقاط گرم و سرد در خانه کمک می‌کند. گوگل در طراحی این محصول تلاش کرده است تا ظاهری زیبا و هنری به آن ببخشد. صفحه‌نمایش ۲٫۶۸ اینچی بدون حاشیه این دستگاه، ۶۰ درصد بزرگ‌تر از نسل سوم است.

نست ترموستات جدید یک حلقه‌ی فلزی برای تنظیم دستی دما دارد و در سه رنگ مشکی و نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود. گوگل می‌گوید برای رسیدن به این طراحی، صدها نمونه‌ی اولیه را آزمایش کرده است.

نسل جدید نست ترموستات از نمایشگر بزرگ‌تری بهره می‌برد که امکان نمایش اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری را فراهم می‌کند. ویژگی جدید Dynamic Farsight می‌تواند اطلاعاتی مانند انیمیشن آب‌و‌هوا را با جزئیات بیشتری نمایش دهد و این اطلاعات قابلیت شخصی‌سازی دارند. سنسور فعال‌کننده این ویژگی نیز بهبود یافته است و دقت بیشتری دارد.

ترموستات نست نسل ۴ گوگل
ترموستات نست نسل ۴ گوگل
ترموستات نست نسل ۴ گوگل

مانند بسیاری از محصولات دیگر گوگل، این ترموستات نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. نرم‌افزار این نسل بهبود یافته است و می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر برنامه‌ی دمایی شخصی را ایجاد کند. این ویژگی که «برنامه‌ی هوشمند» نام دارد، تنظیمات دمایی را در طول روز یاد می‌گیرد و به‌طور خودکار ترموستات را تنظیم می‌کند.

ویژگی جدید برنامه‌ی هوشمند حالا می‌تواند به‌صورت خودکار دما را تغییر دهد و آن را با ارسال اعلان به کاربر اطلاع دهد. همچنین، پیشنهادهایی برای تنظیم دما به کاربر ارائه می‌شود که می‌توان آن را رد یا تأیید کرد. برنامه‌ی هوشمند می‌تواند اتوماسیون بیشتر را برای کاربر فراهم کند.

کاربران می‌توانند با فشار‌دادن روی صفحه‌ی ترموستات ببینند که این دستگاه در حال انجام چه کاری است. ترموستات گوگل می‌تواند در روزهای بسیار مرطوب، رطوبت خانه را کنترل کند.

یکی از ویژگی‌های مهم نست ترموستات، قابلیت صرفه‌جویی در انرژی است. این دستگاه با سازگاری با واکنش خانه به دمای بیرون، انرژی مصرفی را کاهش می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگر هوای بیرون خانه سرد باشد، ترموستات دمای خانه را کاهش نمی‌دهد‌؛ زیرا گرم‌کردن مجدد خانه پس از بازگشت کاربر، انرژی زیادی مصرف می‌کند.

سنسور دما ترموستات نست نسل ۴ گوگل
سنسور دما ترموستات نست نسل چهارم
Google
ترموستات نست نسل ۴ گوگل
ترموستات نست نسل ۴ گوگل

نست ترموستات گوگل با ویژگی Nest Renew سازگار است که استفاده از ترموستات را به زمان‌های ارزان‌تر روز منتقل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و کاربردی تهویه‌ی هوشمند است. سیستم‌های تهویه معمولاً براساس برنامه‌ریزی از‌پیش‌تعیین‌شده برای روشن و خاموش شدن کار می‌کنند که می‌تواند هوای بسیار سردی را از بیرون وارد کند که باید مجدداً با بخاری گرم شود. تهویه‌ی هوشمند زمان تهویه را بر‌اساس آب‌و‌هوا و زمان مناسب بهینه می‌کند؛ مثلاً در زمان آتش‌سوزی یا دود، تهویه را متوقف می‌کند.

گوگل می‌گوید که ترموستات جدید نست گواهینامه‌ی Energy Star را دریافت کرده است و می‌تواند به‌ترتیب ۱۲ و ۱۵ درصد در هزینه‌های گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی کند.

تمام ویژگی‌ها نست ترموستات را می‌توان در پنل گوگل هوم کنترل کرد. این یعنی می‌توانید بر دمای خانه ازطریق گوشی پیکسل، تبلت پیکسل، ساعت هوشمند گوگل و حتی تلویزیون گوگل خود نظارت کنید.

قسمت نرم‌افزار نست ترموستات نیز در اپلیکیشن گوگل هوم با ویجتی جدید و دکمه‌های کنترل بیشتر برای برنامه‌ریزی بازطراحی شده است.

ترموستات هوشمند نست به نگه‌داری روتین سیستم تهویه‌ی مطبوع کمک می‌کند. ویژگی System Health Monitor می‌تواند زمان سرویس فصلی دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع را به شما یادآوری کند.

رابط کاربری ترموستات نست نسل ۴ گوگل
رابط کاربری ترموستات نست نسل ۴ گوگل

نست ترموستات نسل چهارم با اکثر سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع سازگار است و یک صفحه‌ی پشتی با ۱۲ سیم دارد که امکان اتصال به دستگاه‌های مرطوب‌کننده، رطوبت‌گیر، تهویه و سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

ترموستات جدید نست با استاندارد Matter نیز سازگار است. این دستگاه به باتری قابل‌تعویضی مجهز است که تا سه سال عمر می‌کند. همچنین، با اتصال سنسور جداگانه‌ای می‌توانید از آن سنسور به‌جای سنسور داخلی ترموستات استفاده کنید. این مدل با نسل سوم ترموستات گوگل نیز سازگار است.

مقالات مرتبط
  • گوگل روتر Nest Wifi Pro را با پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی کرد
  • هوش مصنوعی جمنای وارد پلتفرم گوگل هوم می‌شود

ترموستات بدون سیم مشترک (C wire) کار می‌کند و نیازی به آن نیست؛ اما اگر مجبور باشید از آن استفاده کنید، گوگل به‌رایگان اتصال را ارسال خواهد کرد.

نسل چهارم ترموستات هوشمند نست با قیمت ۲۷۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود. درون جعبه‌ی این محصول علاوه‌بر نمایشگر و سنسور دما پایه، صفحه‌ی تزیینی، صفحه‌ی فولادی، پیچ‌های نصب و برچسب‌های سیم‌کشی وجود دارد. در‌صورت نیاز به بیش از یک سنسور دمایی، می‌توان با ۳۹٫۹۹ یا ۹۹٫۹۹ دلار برای بسته‌های سه‌تایی سنسور را تهیه کرد.