تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740599
شناسه : 3740599
تاریخ :
عبور ۵۰۰ هزار زائر خارجی اربعین از اهواز اقتصاد ایران: اهواز - فرماندار اهواز گفت: اهواز محل عبور ۵۰۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی در مسیر رفتن به سمت کشور عراق است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به برنامه ریزی ستاد اربعین حسینی اهواز بیان کرد: شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان، تنها مرکز استان در کشور میزبان اتباع خارجی است. کلیه اتباع خارجی در کشور که قرار است برای اربعین به کربلا سفر کنند از شهرستان اهواز عبور می‌کنند که این موضوع مهم است و برآورد جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان اهواز افزود: محل اسکان و تغذیه اتباع خارجی توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان اهواز احصا و بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر فعال شدن کمیته‌های ستاد اربعین‌حسینی گفت: برای پیشگیری از مشکلات هم برای رفت و هم برگشت زائران اربعین باید از قبل برنامه ریزی شود تا دچار بحران نشویم.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان اهواز تصریح کرد: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید برای برنامه‌های اربعین و همچنین خدمات رسانی به زائران همکاری کنند.

موالی زاده ادامه داد: همه ادارات، دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که عضو ستاد اربعین موظف هستند با فرمانداری اهواز به عنوان دستگاه نظارتی و هماهنگ کننده ادارات و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های اربعین همکاری کنند.

وی افزود: مواکب مردمی زیادی در مسیرهای مرکز استان برپا می‌شود که مدیریت مواکب با ستاد عتبات عالیات اهواز بوده و به خوبی در حال مدیریت و برنامه ریزی است.

موالی زاده به حرکت مشایه اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: حداقل ۲ مشایه در روزهای ۲۳ مرداد در منطقه عین ۲ و ۲۴ مرداد در مناطق پردیس و روستاهای بخش اسماعیلیه برنامه دارند که باید برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار اهواز به برنامه عزاداری ویژه اربعین در روز ۲۶ مرداد در خیابان طالقانی مقابل حسینیه ثارالله اهواز اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز باید مدنظر ادارات و دستگاه‌های ذیربط باشد.

وی ادامه داد: ستاد اربعین شهرستان اهواز معین مواکب پایانه مرزی چذابه است و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

موالی زاده افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم، برگشت زائران اربعین حسینی است که تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان اهواز اظهار کرد: کمیته بهداشتی اربعین در اهواز نیز در این هفته تشکیل می‌شود و در این کمیته ادارات و دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی خود در خصوص بهداشت اماکن، غذا، آب، نوع فعالیت، بازرسی‌ها، و تمهیدات و اقدامات در این خصوص را ارائه می‌دهند و برنامه ریزی می‌شود.

موالی زاده با بیان اینکه دغدغه اصلی ستاد اربعین مسائل بهداشتی است، افزود: اهواز ترمینال زائران اربعین حسینی است برای جلوگیری برای شیوع بیماری‌ها بسته اجرایی بهداشت تهیه می‌شود.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به تردد زیاد زائران و حرکت مشایه، مشکل روشنایی مسیرهایی زائران توسط شرکت توزیع برق اهواز رفع شود. و شهرداری اهواز نیز این مسیرها را پاکسازی و فضاسازی کند.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خبرنگاران و رسانه‌ها افزود: پیوست رسانه‌ای اربعین برای انعکاس مشایه و مواکب از اهواز تا پایانه مرزی چذابه با حضور روابط عمومی فرمانداری اهواز، صدا و سیما مرکز خوزستان و دیگر رسانه دیده می‌شود.