تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3740575
شناسه : 3740575
تاریخ :
با وجود تأخیرهای احتمالی در تولید؛ تقاضا برای تراشه‌های انویدیا تغییر چندانی نمی‌کند اقتصاد ایران: ظاهراً نگرانی‌ها درباره‌ی تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی جدید انویدیا اغراق‌آمیز است و حجم تقاضا برای این تراشه‌ها تغییر زیادی نخواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تحلیلگران انتظار دارند تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌ها هوش مصنوعی جدید انویدیا تأثیر زیادی بر درآمد این شرکت یا میزان تقاضا پردازنده‌های مذکور نگذاشته باشد. آن‌ها می‌گویند نگرانی‌ها درباره‌ی تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی آینده، احتمالاً اغراق‌آمیز است.

طبق گزارش رویترز، تراشه‌های سری Blackwell انویدیا احتمالاً به‌دلیل نقص‌های طراحی با تأخیر سه‌ماهه یا حتی بیشتر مواجه شوند که این اتفاق به‌ویژه بر مشتریانی مانند متا و گوگل و مایکروسافت تأثیر می‌گذارد.

استیسی راسگون، تحلیلگر برنشتاین، در یادداشتی اشاره کرد: «با وجود نگرانی‌های اخیر، به‌وضوح می‌بینیم که میزان تقاضا در حال افزایش است و همه‌ی شرکت‌های بزرگ فناوری همچنان به افزایش سرمایه‌گذاری خود در بازار هوش مصنوعی ادامه می‌دهند.»

راسگون در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «درصورت تأخیر، فروش تراشه‌های قدیمی‌تر Grace Hopper انویدیا می‌تواند به پًرکردن این شکاف کمک کند. درحال‌حاضر، فاصله‌ی انویدیا از رقبایش در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی آن‌قدر زیاد است که فکر نمی‌کنیم تأخیر سه‌ماهه باعث شود سهم این شرکت تغییر چندانی کند.» هم‌اکنون، انویدیا بیش‌ از ۸۰ درصد بازار تراشه‌های هوش مصنوعی را دراختیار دارد.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) گفته بود که جدیدترین سری تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell در سه‌ماهه‌ی دوم عرضه خواهند شد.

مقالات مرتبط:
  • دردسر جدید تیم سبز؛ ظاهراً عرضه گرافیک‌های Blackwell انویدیا به‌دلیل «نقص در طراحی» به‌تعویق افتاد
  • تأخیر در عرضه تراشه هوش مصنوعی جدید انویدیا به مشتریان میلیارد دلاری تیم سبز آسیب می‌زند

عرضه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد، همچنان محدود مانده است؛ زیرا تولیدکنندگانی مانند TSMC تایوان برای جبران این محدودیت و توسعه‌ی ظرفیت تولید و دستیابی به تکنیک‌های پیچیده مانند بسته‌بندی پیشرفته تلاش می‌کنند.

کولت کرس، مدیر مالی انویدیا، چند ماه قبل گفته بود که تقاضا برای تراشه‌های Blackwell می‌تواند تا سال آینده، از میزان عرضه‌ی این شرکت فراتر رود. سخن‌گوی انویدیا نیز در پاسخ به گزارش یکی از رسانه‌‌ها اعلام کرد: «تقاضای بسیار زیادی برای تراشه‌های سری Grace Hopper وجود دارد. نمونه‌برداری گسترده‌ی سری Blackwell آغاز شده است و تولید این تراشه‌ها در نیمه‌ی دوم سال شروع خواهد شد.»