تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740565
شناسه : 3740565
تاریخ :
۲ اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی بندر بوشهر افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از افتتاح ۲ اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی بندر بوشهر در هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، وحید جمالی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲ اقامتگاه سنتی در هفته دولت سال جاری در بافت تاریخی بندر بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر افزود: در سال‌های اخیر با توجه به گرایش گردشگران و مسافران به حضور در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، تلاش شده است با این تغییر علاقه ظرفیت‌های چنین مراکز اقامتی در استان توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: تسریع در روند صدور موافقت اصولی، مجوز ایجاد و پرداخت تسهیلات از محل توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بخشی از نقش حمایتی این معاونت برای رسیدن به مطلوب در این حوزه است.

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: بافت تاریخی شهر بوشهر پهنه‌ای ارزشمند در کنار سواحل نیلگون خلیج‌فارس بوده که تلاش می‌شود در کنار فعالیت مراکز اقامتی در این محدوده، دیگر عمارت‌ها نیز با کاربری‌های پذیرایی، تفریحی و فرهنگی فعال شوند چرا که معتقدیم رونق گردشگری را به دنبال دارد.