تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740539
شناسه : 3740539
تاریخ :
۲۱ هزار حامی فعال در اردبیل داریم / جذب حامی جدید برای ۷۴۰۰ کودک اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر در اردبیل ۲۱ هزار و ۸۰۰ حامی فعال داریم که ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک مشمول طرح محسنین و ایتام را تحت پوشش گرفته اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد عصر سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و دیدار با خبرنگاران این رسانه در اردبیل به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک در اردبیل مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین هستند که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر یتیم و ۸ هزار و ۴۲۰ نفر نیز مشمول طرح محسنین هستند.

وی توجه به ایتام و محسنین را از اقدامات شاخص کمیته امداد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته میزان دریافتی کودکان از محل این طرح‌ها در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین بود که امسال با جذب حامی برای ۷ هزار و ۴۰۰ کودک میانگین دریافتی این کودکان افزایش یافته و در حال نزدیک شدن به رقم کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار و ۸۰۰ حامی فعال در اردبیل داریم، گفت: در بحث اکرام ایتام سرانه دریافتی کودکان یک میلیون و ۳۰ هزار تومان است و در بخش محسنین نیز با افزایش ۳۰ درصدی دریافتی‌ها متوسط سرانه درآمدی محسنین به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

حسین نژاد اضافه کرد: امسال کمیته امداد با شعار هر خانواده یک حامی در حال جذب حامیان جدید است تا بتوانیم از ۳۷۰ هزار خانواده ساکن در اردبیل تمام این خانواده‌ها را به عنوان حامیان طرح اکرام و محسنین شناسایی کرده واین فرهنگ را در اردبیل نهادینه کنیم.

وی گفت: ماحصل لطف کریمانه حامیان برای اطرح اکرام ایتام و محسنین ۵۸ میلیارد تومان بود که مستقیم به حساب این کودکان واریز شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی روز خبرنگار را به خبرنگاران مهر تبریک گفت و خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می‌توانند گره گشای بسیاری از مشکلات موجود در سطح استان باشند.