تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740530
شناسه : 3740530
تاریخ :
کتابخانه‌های کردستان در اربعین عشق به حسین(ع) را ترویج می‌دهند اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: کتابخانه‌های کردستان در اربعین عشق به حسین(ع) را ترویج می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی خونسار عصر سه شنبه در کمیته اربعین اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد فضایی معنوی برای زائران اربعین حسینی، برنامه‌های متنوعی را در موکب مستقر در مرز باشماق اجرا می‌کند.

وی گفت: خوشبختانه سال گذشته برای اولین بار موکب کتاب را در مریوان راه‌اندازی کردیم و امسال نیز با برنامه‌های متنوع‌تر در مرز باشماق حضور خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، عضویت رایگان زائران در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان افزود: همچنین مسابقات متنوعی از جمله مسابقات کتابخوانی با محوریت محرم و سفر، روایت‌نویسی و خاطره‌نویسی برای نوجوانان، شعرخوانی، قصه‌گویی و کارگاه‌های هنری برای کودکان برگزار خواهد شد و علاوه بر این، جشنواره بزرگ رضوی نیز در این موکب برگزار می‌شود.

حسنی خونسار تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها، ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد فضایی شاد و معنوی برای زائران اربعین است.

وی تصریح کرد: برخی از دیگر برنامه‌های این موکب شامل پرده خوانی و نقالی با موضوع واقعه عاشورا، ساخت کاردستی‌های محرمی توسط کودکان، برگزاری جلسات شعرخوانی و مداحی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و توزیع بسته‌های فرهنگی خواهد بود.