تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740520
شناسه : 3740520
تاریخ :
هیات فوتبال کردستان در وضعیت بلاتکلیفی/لزوم توجه فدراسیون فوتبال اقتصاد ایران: سنندج_پیشکسوتان فوتبال کردستان در نشستی ضمن ابراز نگرانی از بلاتکلیفی هیأت فوتبال استان خواستار تغییر اساسی در اساسنامه فدراسیون این رشته پرطرفدار ورزشی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: هشت ماه بعد از اتمام دوران قانونی ریاست رضا رحمانی در هیأت فوتبال کردستان هنوز انتخابات این هیأت برگزار نشده است و رئیس هیأت قبلی به مدت ۲ دوره ریاست در هیأت را برعهده داشت اما بعد از آن دیگر صلاحیتش برای نامزدی هیأت احراز نشد.

این موضوع باعث شده که وضعیت فوتبال استان کردستان در بلاتکلیفی به سر ببرد و جامعه فوتبال استان از این روند نگران هستند.

پیشکسوتان فوتبال کردستان ظهر سه شنبه در نشستی صمیمی با خبرنگاران به سوابق فوتبال در سنندج و کم لطفی فدراسیون نسبت به فوتبال استان پرداختند.

فدراسیون منافع فوتبال کردستان را زیرپا گذاشته است

پیشکسوت فوتبال کردستان در این نشست اظهار کرد: عملکرد هیأت فوتبال کردستان ضعیف است و متأسفانه فدراسیون منافع افراد را در نظر گرفته و منافع فوتبال کردستان را زیر پا گذاشته است.

علی خشنودی تصریح کرد: هیأت فوتبال کردستان وضعیت بلاتکلیفی دارد و شاهد کم لطفی فدراسیون است در حالی که فدراسیون باید حامی جامعه فوتبال باشد نه به دنبال لطمه زدن به این رشته باشد.

وی یادآور شد: اساسنامه نیازمند بازنگری به نفع جامعه فوتبال است، در حالی که فوتبال در حال حاضر تبدیل به جنگ اعصابی شده که تحمل آن در توان پیشکسوتان نیست و اداره کل ورزش و جوانان باید بر هیأت‌ها نظارت داشته باشد.

هیات فوتبال کردستان در وضعیت بلاتکلیفی/لزوم توجه فدراسیون فوتبال

خشنودی بیان کرد: چرا باید فوتبال را از ۵۲ هیأت دیگر مجزا دانست که تنها در فوتبال کردستان باید خانه تکانی انجام شود و ساختار آن عوض شود.

پیشکسوت فوتبال کردستان یادآور شد: لازم است که افراد صادق و سالم وارد هیأت فوتبال شوند که بتوانند کارساز و مؤثر باشند و با همکاری کادر فنی و همکاران هیأت فوتبال، تلاش و عکس العمل نشان دهند.

خشنودی یادآور شد: هیأت فوتبال باید برنامه ریزی و تقویم سالانه داشته باشد در حالی که در ۱۲ سال گذشته چیزی از هیأت دیده نشده و معتقدیم فدراسیون فوتبال اساسنامه را رعایت نمی‌کند در حالی که تغییرات و تحولات اساسی در فوتبال استان ضروری بوده و این وظیفه هیأت فوتبال است.

وی افزود: سابقه طولانی فوتبال کردستان و جایگاه آن در غرب کشور طی سال‌های گذشته و اینکه هیأت فوتبال استان را افرادی باید مدیریت کنند که توانایی این کار را داشته باشند هم ضرورت دارد.

پیشکسوت فوتبال کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ سال از سابقه حضور فوتبال در سنندج می‌گذرد، اظهار کرد: فوتبال سنندج در سال‌های ۵۱ تا ۵۴ در مسابقات منطقه‌ای رتبه اول و دوم را کسب کرده بود و براساس قدمت این رشته ورزشی در استان، فوتبال کردستان در حال توسعه بوده و جایگاه ویژه‌ای را داشته است.

علی خشنودی عنوان کرد: امروز ما بدون کینه و غرض به دنبال تقویت و رفع ضعف‌های فوتبال بودیم و معتقدیم هیأت فوتبال موروثی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان در سن و سال بالا هیچوقت انتظار این را ندارند وارد هیأت فوتبال شوند ولی، می‌توانیم پیشنهادهایی برای بهبود حال فوتبال استان ارائه دهیم.

خشنودی بیان کرد: افرادی باید فوتبال کردستان را مدیریت کنند که دلسوز و صادق باشند و هیچ مرجعی غیر از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، اساسنامه فدراسیون را تأیید نکرده است.

وی عنوان کرد: راهکار ما این است افراد صالح و سالم وارد هیأت فوتبال شوند و ما از نظر فکری کمک کنیم و آنچه برای بهبود و توسعه فوتبال لازم باشد، انجام دهیم.

اساسنامه فوتبال براساس منافع گروهی و فردی بومی‌سازی شده است

عابد خورشیدی کارشناس فوتبال کردستان نیز در این نشست عنوان کرد: اساسنامه فوتبال براساس منافع گروهی و فردی بومی‌سازی شده و حقی که فدراسیون فوتبال برای خود قائل شده با ضوابط فیفا مطابقت ندارد.

هیات فوتبال کردستان در وضعیت بلاتکلیفی/لزوم توجه فدراسیون فوتبال

وی با بیان اینکه در مورد اساسنامه وزارت ورزش و جوانان هیچ نقشی ندارد، افزود: آئین نامه فوتبال دارای مشکل است و معتقدم برای رشد و توسعه فوتبال، باید باشگاه‌های توانمند و قوی براساس ساختار فعالیت کنند.

وی افزود: در عرصه فوتبال انتصاباتی بر اساس منافع فردی و گروهی و نه توانمندی شکل گرفته که مختص استان ما نیست و در دیگر استان‌ها هم این روال وجود دارد.

کارشناس فوتبالی یادآور شد: در استان کردستان صنایع و معادن، هیچ حمایتی از ورزش استان ندارند و تعیین سهم بخش ورزش، فرهنگ و هنر از این صنایع بر عهده نمایندگان مجلس و مسؤولان ارشد دولت در کردستان است که تاکنون در این حوزه اقدامی شکل نگرفته و ورزش ما پیشرفت نکرده است.

خورشیدی بیان کرد: فوتبال در جهان توسط بخش خصوصی جلو می‌رود و براساس قوانین آن کشور سرمایه گذاری می‌شود ولی در کشور ما ضوابط کشور این اجازه را به بخش خصوصی نمی‌دهد و کسی که وارد کار می‌شود در قالب باشگاه‌های دولتی، از منابع مالی استفاده می‌کند که موجب شکل‌گیری مشکلات زیادی برای فوتبال شده است.

وی تصریح کرد: با شرایط فعلی که ساختار فوتبال دولتی است لذا باید دولت مکلف شود از منابع استان برای فوتبال هزینه کند و دستگاه‌های دولتی برای منافع ورزش و فوتبال کردستان با حمایت کارشناسان پای کار باشند تا درآمد پایداری برای این رشته ورزشی ایجاد شود.

خورشیدی از وجود مشکل مالی در برخی باشگاه‌های استان خبر داد و گفت: باشگاه‌هایی همچون آبیدر و کانی در لیگ‌های کشوری از جیب خود هزینه می‌کنند.

گرچه سایر کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال استان در این نشست از بلاتکلیفی فوتبال استان ابراز نگرانی داشتند اما آنچه که ضروری است توجه فدراسیون فوتبال به این رشته ورزشی در استان است تا روزنه‌های امید به سوی ورزش فوتبال استان گشوده شود.