تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3740518
شناسه : 3740518
تاریخ :
تیم ملی والیبال زنان ایران مغلوب نپال شد اقتصاد ایران: تیم ملی والیبال زنان ایران در نیمه نهایی لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۴ به مصاف نپال رفت و هرچند در مرحله مقدماتی میزبان را شکست داده بود در دومین مسابقه مغلوب حریف شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال زنان آسیای مرکزی امروز (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) در شهر کاتماندو کشور نپال پیگیری شد.

تیم ملی والیبال زنان ایران از ساعت ۱۵ امروز برای دومین بار به مصاف نپال میزبان رفت و سه بر صفر مغلوب حریف شد.

درسا فلاح، معصومه قدمی، شقایق حسن خانی، پریا حاجتمند، مبینا غفاریان، سپیوند دست برجن و کیمیا کیانی (لیبرو) ترکیب آغازکننده این دیدار بودند.

در ست نخست این دیدار تیم ایران شروع خوبی داشت و از همان ابتدا چهار امتیاز اختلاف با حریف ایجاد کرد اما میزبان که قصد شکست دوباره برابر کشورمان را نداشت خیلی زود روند مسابقه را تغییر داده و سه امتیاز از تیم ایران پیش افتادند تا در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به نفع نپال پایان یابد.

در دومین ست هم میزبان کوتاه نیامد و برتری خود را تا امتیازات پایانی حفظ کرد اما از امتیاز ۱۲ به بعد ملی‌پوشان کشورمان با ثبات بیشتر در بازی نتیجه را ۲۴ بر ۲۱ به نفع خود تغییر دادند. هرچند روند مسابقه به نفع تیم ملی والیبال زنان ایران بود، اشتباهات فردی بازیکنان کشورمان موجب شد این دیدار ۲۸ بر ۲۶ به نفع نپال پایان یابد.

ست سوم این دیدار با رقابت پایاپای دو تیم آغاز شد و سه اختلاف امتیاز در پوئن ۱۰ بر ۷ باعث شد سرمربی نپال درخواست وقت استراحت دهد. ایران و نپال همچنان تا انتهای ست با رقابتی تنگاتنگ پیش رفتند تا در نهایت این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پایان یافت تا این بار نپال پیروز میدان باشد و با کسب این برد ارزشمند به فینال مسابقات راه یابد.

سالن برگزاری مسابقات سرشار از تماشاگر بود و بسیاری از علاقمندان ایستاده در کنار زمین به تشویق تیم میزبان می‌پرداختند و این موضوع باعث عملکرد بهتر بازیکنان نپال شده بود.

لعیا افزونی در آخرین امتیاز این بازی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی و از زمین مسابقه خارج شد. دو بازیکن ایران نیز با مشکل سرماخوردگی در این دیدار حاضر شدند.

گفتنی است؛ شاگردان لی در چهارمین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود به مصاف نپال رفته بودند و سه بر دو حریف را شکست داده و به نیمه نهایی راه یافته بودند.

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی تیم‌های هند و سری‌لانکا از ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه مقابل هم صف‌آرایی کردند و هند با شکست سه بر صفر حریف فینالیست شد. در این دیدار هندی‌ها با امتیازات ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسیدند و سری‌لانکا فردا برای رتبه سوم و کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی تلاش خواهد کرد.

تیم ملی والیبال زنان ایران از ساعت ۱۲:۴۵ فردا (چهارشنبه ۱۷ مرداد) در دیدار رده‌بندی به مصاف سری‌لانکا خواهد رفت و برای کسب مدال برنز و رتبه سوم لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۴ تلاش خواهد کرد.