تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3740515
شناسه : 3740515
تاریخ :
هوش مصنوعی جمنای وارد پلتفرم گوگل هوم می‌شود اقتصاد ایران: گوگل با ادغام هوش مصنوعی جمنای پلتفرم گوگل هوم را متحول کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیش از رویداد سخت‌افزاری در هفته‌ی آینده، گوگل از اضافه‌شدن هوش مصنوعی جمنای به پلتفرم خانه‌ی هوشمند گوگل هوم تا پایان سال جاری میلادی خبر داد. ادغام هوش مصنوعی جمنای شامل تولید زیرنویس‌های توصیفی برای فیلم‌ دوربین‌های Nest و پشتیبانی از زبان طبیعی برای کنترل وسایل مرتبط با گوگل هوم و دستیار هوشمندتر گوگل برای اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند Nest با صدای کاملاً جدید می‌شود.

بیشتر قابلیت‌های اشاره‌شده به‌جز صدای جدید برای دستیار گوگل، نیازمند خرید اشتراک Nest Aware هستند. اشتراک ضبط ویدئویی برای دوربین‌های Nest از ماهانه ۸ دلار و سالانه ۸۰ دلار شروع می‌شود. این ویژگی‌ها ابتدا در برنامه‌ی بتای پیش‌نمایش عمومی گوگل برای تعداد محدودی از مشترکان Nest Aware دردسترس قرار می‌گیرند و سال آینده برای کاربران بیشتری منتشر خواهند شد.

تاریخچه‌ی جست‌وجوی ضبط دوربین‌ها در گوگل هوم
Google

آنیش کاتوکاران، رئیس محصول گوگل هوم، در مصاحبه‌ای با ورج اعلام کرد: «ادغام جمنای مسیر را برای عصر تازه‌ی گوگل هوم تعیین می‌کند.»

معرفی گوگل تی‌وی استریمر 4K درکنار نست ترموستات و همراه با وعده‌ی دستیار هوشمندتر گوگل بدین‌معنی است که غول جست‌وجو روی تحول پلتفرم گوگل هوم تمرکز کرده است. کاتوکاران می‌گوید: ««جمنای خانواده‌ای از مدل‌ها است و ما آن را برای عناصر گوگل هوم بهینه می‌کنیم.»

تاریخچه‌ی جست‌وجوی ضبط دوربین‌ها در گوگل هوم
Google

گوگل از جمنای برای دوربین‌های Nest استفاده می‌کند تا آنچه می‌بیند و می‌شنود، درک کند و سپس به شما بگوید که چه اتفاقی افتاده است. بدین‌ترتیب، به‌جای اینکه صرفاً یک هشدار دریافت کنید و سپس مجبور شوید ویدئو را تماشا کنید تا ببینید چه اتفاقی افتاده است، گوگل هوم توضیحات مفصلی درباره‌ی آنچه دوربین دیده است، اضافه خواهد کرد. مدل‌ها براساس داده‌های کاربر آموزش می‌بینند و با گذشت زمان هوشمندتر می‌شوند تا بهتر بفهمند چه اتفاقی در اطراف خانه‌ی شما می‌افتد.

صرف‌نظر از جزئیات تفسیرها، هوش مصنوعی می‌تواند به اتوماسیون خانه‌ی هوشمند تبدیل شود. برای مثال، اگر یکی از دوربین‌ها حیوانی را تشخیص دهد و بفهمد که «سگی در حال خراب‌کردن چمن‌ها است»، مرحله‌ی بعدی می‌تواند ایجاد اتوماسیونی برای «روشن‌کردن آبپاش‌ها» باشد، بدون آنکه به دخالت کاربر در این فرایند نیازی باشد.

ورودی متن جمنای در اپلیکیشن گوگل هوم
Google

امکان استفاده از متن برای جست‌وجوی فیلم دوربین‌ها در تب فعالیت گوگل هوم وجود خواهد داشت. به‌عنوان نمونه، زمانی‌که حیوان خانگی بعد از تاریکی مخفیانه بیرون می‌رود. کاربر می‌تواند از گوگل بخواهد آخرین‌باری که حیوان را دیده است، نشان دهد.

ویژگی جدید Help me create در اپلیکیشن گوگل هوم به شما امکان می‌دهد تا آنچه می‌خواهید اتفاق بیفتد، مانند «قفل‌کردن درها» و «خاموش‌کردن چراغ‌ها هنگام خواب» را توصیف کنید تا هوش مصنوعی آن را برای شما انجام دهد.

افزون‌بر بر اتوماسیون‌های ساده‌تر، گوگل می‌گوید در حال بهبود «تجربیات اصلی» دستیار خود مانند پخش موسیقی و تنظیم تایمر در تمام اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند Nest است.

دستیار گوگل با صداهای جدید با سبک‌ها و لحن‌ها و لهجه‌های مختلف به‌روز شده است. این شرکت نسخه‌ای آزمایشی از اولین صدای جدید دستیار خود را منتشر کرد که در برخی از گفت‌وگوها استفاده می‌شود و سبک‌تر و طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسد.

تغییرات یادشده برای نزدیک‌تر‌کردن دستیار صوتی دیجیتال به چشم‌اندازی طراحی شده‌اند که گوگل و رقبای آن سال‌ها برای دستیابی به آن تلاش کرده‌اند: دستیار دیجیتالی که بتواند واقعاً مفید باشد.