تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740513
شناسه : 3740513
تاریخ :
۴۲ درصد اقتصاد کردستان وابسته به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت است اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۴۲ درصد اقتصاد استان وابسته به جامعه هدف وسیعی است که زیر نظر این دستگاه در حوزه های صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی عصر سه شنبه در میز ارتباطات مردمی اداره‌کل صمت که با حضور بازرس کل کردستان برگزار شد، با بیان اینکه در زمینه تولید اشتغال آفرین جزو دستگاه‌های برتر استان هستیم، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۱ واحد صنعتی در استان کردستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۸۶ واحد فعال، ۱۴۴ واحد نیمه فعال و ۱۳۱ واحد غیرفعال و راکد هستند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای احیای واحدهای غیر فعال و نیمه فعال در اداره کل صمت، یک نهضت شکل گرفت، افزود: در سال «جهش تولید و مشارکت مردمی» در تلاش هستیم تا با احیای واحدهای نیمه فعال و راکد، توسعه، پیشرفت و اشتغال را در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: هدف رشد تولید در حوزه صنعت ۸ درصد، در حوزه معدن ۱۳ درصد و در حوزه تجارت ۲۳ درصد است و با توجه به اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد تحقق آنها خواهیم بود.

خلیقی ادامه داد: در حوزه معدن نیز ۳۶۵ واحد معدنی داریم که ۲۰۰ واحد آن در حال حاضر فعال بوده و ۴ واحد در حال تجهیز و مابقی که معادن سنگ لاشه هستند، غیر فعال هستند.

وی یادآور شد: در حوزه معدن در مرحله اول ۲۴۰ پروانه بهره برداری و گواهی کشف در قالب مزایده ارزش گذاری و واگذار شد و در مرحله دوم نیز ۲۱۰ مورد دیگر در راستای شفاف سازی، عرضه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ وصول هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن برای کردستان تعیین شده بود که توانستیم ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان وصولی داشته باشیم.

خلیقی گفت: در حوزه تجارت خارجی نیز تا کنون ۸۷۷ میلیون دلار از طریق صادرات استان و سایر گمرکات داشته ایم و شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در این حوزه هستیم.