تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3740501
شناسه : 3740501
تاریخ :
نصاب اوج بار شبانه شکسته شد/ امروز و فردا گرم ترین روزهای تابستان اقتصاد ایران: سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: میزان تقاضای مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف شبانه هم شکست و از آخرین رکورد تقاضای مصرف روزانه ثبت شده در نیمه مرداد سال گذشته هم فراتر رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان تقاضای مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف شبانه هم شکست و از آخرین رکورد تقاضای مصرف روزانه ثبت شده در نیمه مرداد سال گذشته هم فراتر رفت، گفت: نیاز مصرف برق کشور در شامگاه ١٥ مرداد به ٧٤ هزار و ۹۶۰ مگاوات رسید که این میزان از آخرین رکورد تقاضای مصرف روزانه سال گذشته که در ١٥ مرداد ماه با میزان ٧٣هزار و ۴۶۷ مگاوات ثبت شده بود فراتر رفت.

وی با بیان اینکه این میزان تقاضای مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ٦٩هزار و ۴۶۷ مگاوات بود، ٥٥٠٠ مگاوات افزایش یافته که رشد حدود ٧ درصدی را در میزان تقاضای مصرف شبانه کشور نشان می‌دهد.

مدیرعامل توانیر در عین حال با پیش بینی اینکه طی امروز و فردا که گرم‌ترین روزهای تابستان در چند دهه اخیر را تجربه می‌کنیم، گفت: نصاب‌های جدیدی در مصرف برق کشور به ثبت خواهد رسید و از عموم مشترکان اداری، خانگی و تجاری درخواست کرد تا با مدیریت مصرف برق، شرایط را برای تأمین برق پایدار برای همه مشترکان فراهم کنند.