تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740495
شناسه : 3740495
تاریخ :
مدیران اسلامشهر از برخورد سلیقه ای با لباس فرم مدارس منع شدند اقتصاد ایران: اسلامشهر- مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: مدیران اسلامشهر از برخورد سلیقه ای با لباس فرم مدارس منع شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اکبر قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لباس فرم دانش آموزی در مدارس منجر به تقویت روحیه همدلی، دوستی، تمرکز فکری بیشتر و رشد تحصیلی دانش آموزان می‌شود.

قنبری افزود: همگرایی و وحدت رویه در پوشش دانش آموزان و کاهش هزینه‌های مالی خانواده‌ها یکی دیگر از محاسن لباس فرم دانش آموزی در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر بیان داشت: طبیعتاً دانش آموزان با لباس فرم متحدالشکل دارای یک هویت و حریم تعریف شده می‌شوند که به انسجام بخشی آموزشی و انضباط رفتاری کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموعه آموزشی جهانی نیز لباس فرم و متحدالشکل دانش آموزی مورد توجه و تاکید است، چرا که از یک پشتوانه نظری، علمی و روانشناختی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در پاسخ به این سوال که مدارس اسلامشهر با چه شیوه نامه‌ای لباس فرم دانش آموزی در سال تحصیلی جدید را اجرایی خواهند کرد، با بیان اینکه در موضوع لباس فرم دانش آموزی، مدیران مدارس را از برخورد سلیقه‌ای در این خصوص منع کرده ایم، گفت: با توجه به آئین نامه وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل لباس فرم دانش آموز ی به مدارس ابلاغ شده است و طبق این دستورالعمل ابلاغی، دانش آموزان می‌توانند چنانچه لباس فرم سال قبل آنها سالم باشد استفاده کنند.

قنبری گفت: در اردیبشهت سال جاری با تشکیل کارگروه لباس فرم دانش آموزی در شهرستان اسلامشهر، نظرسنجی که از طریق شورای انجمن اولیا و مربیان از اولیای دانش آموزان به عمل آمد، مصوبه نرخ لباس فرم دانش آموزی تعیین و با نظارت کارگروه لباس فرم، اداره صمت اسلامشهر و انجمن اولیا و مربیان مدارس‌؛ خیاطان مورد تائید مشخص شد.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: مدیران مدارس ملزم به نصب و اطلاع رسانی نرخ نامه و فهرست خیاطان و تولیدکنندگان مجاز هستند.

قنبری بیان داشت: در موضوع لباس فرم مدارس، ورودی‌های کلاس اول ابتدایی، کلاس هفتم متوسطه اول و کلاس دهم متوسطه دوم ملزم به خرید و تهیه لباس جدید فرم مدرسه هستند و سایر مقاطع تحصیلی چنانچه لباس فرم سال قبلشان سالم باشد می‌توانند استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچگونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم نیستند و هزینه لباس فرم مصوب به طور مستقیم توسط خانواده‌ها به تولیدکننده پرداخت می‌شود و مدارس، صرفاً نقش اطلاع رسانی دارند و انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش نظارتی خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با موضوع کمک‌های داوطلبانه و مشارکت‌های مردمی نیز بیان داشت: در ثبت نام دانش آموزان صرفاً هزینه بیمه دانش آموزی و هزینه کتاب دریافت می‌شود و دریافت کمک‌های داوطلبانه و مشارکت‌های مردمی بعد از آغاز سال تحصیلی مجاز است