تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740494
شناسه : 3740494
تاریخ :
ولادت‌ها در استان بوشهر ۱.۵ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از افزایش تعداد ولادت و بهبود وضعیت زاد و ولد در استان از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: ولادت در استان بوشهر ۱.۵ درصد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر اسکندر پاسالار بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت، سه هزار و ۹۹۵ رویداد ولادت در استان بوشهر ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت، دو هزار و ۱۱۰ نوزاد پسر و یک هزار و ۸۸۵ نوزاد دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به میانگین سنی مادران در ولادت‌های ثبت شده از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: میانگین سنی مادران در این ولادت‌ها ۲۷.۶ سال بوده است.

پاسالار به نسبت جنسی ولادت ثبت شده در بازه زمانی یاد شده اشاره کرد و گفت: این شاخص ۱۱۲ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۱۲ پسر به دنیا آمده است.

وی گفت: فراوانی نام‌ها بین پسران و دختران متولد شده در بوشهر تا پایان تیرماه نشان می‌دهد که فاطمه و حسین محبوب‌ترین اسامی نوزادان بوشهری تا کنون بوده است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، به پنج نام پرطرفدار نوزادان دختر در چهار ماه اول امسال اشاره کرد و افزود: به ترتیب فاطمه، زهرا، رستا، نورا و آوینا اسامی پرطرفدار دختران را تشکیل می‌دهند.

پاسالار، در خصوص فراوانی نام‌های نوزادان پسر متولد شده نیز، گفت: به ترتیب اسامی حسین، محمد، علی و امیر علی، آیهان و شاهان دارای بیشترین فراوانی هستند.