تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740492
شناسه : 3740492
تاریخ :
جهت کاهش جرایم به همکاری رسانه ها و صدا و سیمای کرمان نیاز است اقتصاد ایران: کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جهت کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب های اجتماعی به همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر سه شنبه در نشست مشترک شورای معاونان دادگستری و صداوسیمای مرکز کرمان، اظهار کرد: خنثی سازی هجمه رسانه‌های بیگانه یکی از اقدامات مهم رسانه‌ها است.

وی افزود: رسانه‌ها با اختیارات خود می‌توانند در ابعاد مثبت و منفی تأثیر گذار باشند، به عنوان مثال رژیم صهیونیستی جنایات خود را بر خلاف حقوق بشر و قوانین بین المللی، از طریق اقناع سازی کاذب و اغوا در فضای رسانه‌ای انجام می‌دهد.

حمیدی سپس تصریح کرد: صداو سیما و دیگر رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، در خاکریز اول مقابله با هجمه‌های رسانه‌های بیگانه قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: این رسانه‌ها فریاد مظلومیت مردم فلسطین و غزه را به گوش مردم جهان می‌رسانند.

حمیدی در ادامه ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و همچنین فرارسیدن ماه صفر، خاطرنشان کرد: با هیچ قانون بین المللی قابل توجیه نیست که یک مهمان دیپلماتیک در کشور دیگری ترور شود.

وی افزود: بعد از این اقدامات، تروریست‌های صهیونیست از طریق قدرت رسانه‌ها، جنایات خود را توجیه می‌کنند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان همچنین فرارسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: امروزه جامعه بزرگ مطبوعات و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در جهت دهی افکار عمومی ایفا می‌کنند.

حمیدی ادامه داد: لازم است نسل کشی و جنایات انجام شده در به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردم بی گناه که تحت حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتاد، روشنگری و تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته صداو سیمای استان اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، افزود: برای مثال در جنایت تروریستی که توسط داعش در گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد، در صورت عدم مدیریت، می‌توانست تبعات زیادی برای کشور و استان داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اما صداو سیمای مرکز استان با زحمت فراوان در جهت عدم بهره برداری دشمن از این موضوع، اقدامات مؤثری انجام داد.

وی از نقش تأثیرگذار صدا و سیما در جهت برگرداندن آرامش به جامه بعد از شهادت رئیس جمهور نیز سخن گفت و افزود: نباید از نقش مؤثر صداو سیما و دیگر رسانه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری غافل بود.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال‌های اخیر اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی، اولویت دستگاه قضائی بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه نیز هست.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه فی مابین دادگستری استان و صداو سیمای کرمان شد و تصریح کرد: جهت کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی به همکاری صدا و سیما نیاز داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: همچنین برای پوشش رسانه‌ای در بحث پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقا آگاهی‌های حقوقی و فرهنگی و توسعه صلح و سازش به همکاری بیشتر صدا و سیما نیاز است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت صداو سیما در جهت فرهنگ‌سازی و تشریح داوری و میانجی گری و تولید محتوا برای پخش از سیما و پخش در فضای مجازی از برنامه‌های دستگاه عدلیه است.

حمیدی افزود: حضور مدیران و معاونان دادگستری در برنامه‌های صداو سیما و برگزاری نشست اعضای قضائی با نخبگان نیز از زمینه‌هایی است که نیاز به همکاری بیشتر صدا و سیما و دیگر اصحاب رسانه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: افزایش سطح رضایتمندی مراجعین و تکریم ارباب رجوع، تقدیر از کارکنان ساعی و معرفی چهره‌های تأثیرگذار حوزه قضا نیز با کمک صدا و سیما امکان پذیر است.

حمیدی در ادامه تاکید کرد: تبیین دستاوردهای قضائی، تصویر سازی و.... از دیگر اهدافی است که با کمک صدا و سیما در سال پیش رو دنبال خواهد شد.

وی سپس یادآور شد: تلاش می‌کنیم با راه اندازی دادگاه‌های صلح، از حجم ورودی پرونده‌ها به دادسرا و دادگاه‌ها کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از روز سه شنبه ۱۶ مردادماه در ۱۶ حوزه قضائی سراسر استان کرمان، دادگاه‌های صلح راه اندازی خواهند شد.

حمیدی در پایان اظهار کرد: چارت تشکیلاتی ۱۰ شهرستان دیگر نیز تصویب شده و ان شا الله طی یک ماه آینده دادگاه‌های صلح در سراسر حوزه‌های قضائی استان دایر خواهند شد.