تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3740465
شناسه : 3740465
تاریخ :
تحقق تحویل بدون تاخیر نخستین سری «سهند» اقتصاد ایران: عصر خودرو- خودرو جدید سهند قرار است دقیقا در موعد تحویلش یعنی مردادماه ۱۴۰۳ توسط پارس خودرو روانه خیابان ها شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آغاز تحویل سدان پارس خودرو بدون تاخیر و در موعد مقرر شاید در ظاهر امری ساده به نظر برسد اما برای سهند تا پیش از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید چندان ممکن به نظر نمی رسید اما از ابتدای سال 1403 با تلاش های تیم جدید مدیریت پارس خودرو، مشکلات تامین برخی قالب ها و قطعات این خودرو برطرف شد و برخلاف پیشبینی ها به موعد تحویل رسید و روند تولید آن رو غلطک افتاده است.

شنیده ها حاکی از آن است که آمار پیش فروش این خودرو تا پایان سال 1403 حدود 30 هزار دستگاه است اما با روند جدیدی که برای تولید سهند از سوی تیم پار سخودرو در نظر گرفته شده احتمالا تولید سهند در سال 1403 از این آمار به سادگی عبور کند و حتی امکان فروش مجدد این خودرو برای تحویل در سال 1403 وجود دارد.

سهند به عنوان یک خودرو در کلاس سدان از موتور M15GSI که بر پایه موتور M15  توسعه‌یافته است بهره می‌برد. در این موتور ارتقا یافته با تغییرات ایجادشده در سر سیلندر و سطح بالایی پیستون و با تغییرات در میل‌سوپاپ و استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، روی‌هم‌رفته بهبود عملکرد موتور نظیر افزایش نسبت تراکم، افزایش توان، افزایش گشتاور و بهبود مصرف سوخت و آلایندگی را به همراه داشته است. این خودرو در بخش سیستم‌های دینامیکی از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق یکپارچه محور عقب استفاده‌شده است. در نمای بیرونی سهند چراغ‌های جلو LED و چراغ روشنایی روز مطابق استاندارد بین‌المللی شماره R67 اتحادیه اروپا، در کنار جلوپنجره شش‌ضلعی ترکیب جذابی را تشکیل داده‌اند، چراغ‌های عقب باریک و تمامLED که استفاده از آن برای اولین بار در خودروهای بومی محسوب می‌شود بر روی گلگیر و صندوق‌عقب نقش بسته است.

سهند احتمالا یکی از خودروهایی است که امسال در موردش بسیار خواهید شنید و مهمتر از آن روند تولید پارس خودرو است که همواره صدنشینی کیفی تولید آن مورد توجه مشتریان در بازار قرار گرفته است.