تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3740460
شناسه : 3740460
تاریخ :
فرآیند واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کندی پیش می‌رود اقتصاد ایران: عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرآیند واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کندی پیش می‌رود، گفت: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی وارد تهران شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (سه‌شنبه، 16 مردادماه) در حاشیه همایش گرامی‌داشت دست‌اندکاران سفرهای حج با اشاره به اینکه پروازهای اربعین امسال از 26 فرودگاه کشور آغاز می‌شود، گفت: برای ایجاد سهولت زائرین 5 فرودگاه دیگر نسبت به سال گذشته افزایش یافت. همچنین 3 هزار پرواز به صورت رفت و برگشت برنامه‌ریزی شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آمار، پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته رشد داشته و چندین پرواز نیز در قالب پروازهای فوق‌العاده به تعداد پروازها اضافه خواهد شد.

وی افزود: قیمت بلیت هواپیما نیز تصویب شد و هیچ‌گونه شرکت‌هواپیمایی و آژانسی بدون مجوز سازمان هواپیمایی امکان فروش بلیت را ندارد، همچنین سازمان هواپیمایی کشور و تعزیرات نسبت به بازار فروش بلیت نظارت کامل دارند و با سوداگران بازار بلیت برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بلیت‌های هواپیما به صورت تدریجی به فروش خواهد رسید، گفت: یک سامانه خرید بلیت کاروانی و هیأتی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی شده و متقاضیانی که سفر دسته جمعی می‌روند، امکان خرید بلیت گروهی را خواهند داشت.

حضور 400 اتوبوس عراقی برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: امسال تعداد اندکی واردات اتوبوس انجام شده و در سفرهای اربعین وارد چرخه فعالیت خواهند شد، البته فرآیند مصوبه واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس در بروکراسی‌ها به کندی پیش می‌رود.

بذرپاش افزود: حدود 400 دستگاه اتوبوس از کشور عراق به صورت مستقیم از مبدا تهران به زائرین خدمت‌رسانی خواهند کرد و برای جبران کمبود ناوگان اتوبوس از دستگاه‌های ارگان‌های دیگر بهره‌مند خواهیم شد.