تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3740456
شناسه : 3740456
تاریخ :
گزارش باقری از دستاوردهای وزارت خارجه در دولت سیزدهم اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از نشست مشترک این کمیسیون با سرپرست وزارت خارجه بیان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست کمیسیون متبوعش که با حضور علی باقری سرپرست وزارت خارجه برگزار شد، گفت: آقای باقری در نشست امروز گزارشی از اقدامات وزارت خارجه در دولت شهید رئیسی ارائه کرد. 

وی افزود: از جمله نکاتی که آقای باقری در نشست امروز مورد اشاره قرار داد این بود که دولت شهید رئیسی در حوزه سیاست خارجی تلاش کرد تا ارتباط با همسایگان، محور مقاومت را تقویت کند و علاوه بر آن چندجانبه‌گرایی و عبور از یکجانبه‌گرایی و مدیریت تعاملات با غرب را در دستور کار خود قرار دهد. 

 رضایی خاطرنشان کرد: آقای باقری با اشاره به ظرفیت‌ کشورهای منطقه و همسایگان ایران گفت که ظرفیت‌های بی‌نظری در کشورهای همسایه وجود دارد که دولت شهید رئیسی هم به همین واسطه سیاست همسایگی را در راس کارهای خود در سیاست خارجی قرار داد و قرار شد بیشترین تعاملات و روابط با کشورهای همسایه را برقرار کند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: سرپرست وزارت خارجه همچنین در رابطه با یکجانبه‌گرایی بیان داشت که این موضوع به بن‌بست رسیده و باید الگوی جدید حکمرانی در دنیا دنبال شود. علاوه بر این تاکید کرد که عضویت ایران در بریکس و شانگهای از جمله دستاوردهای سیاست خارجی شهید رئیسی بوده است. 

وی با اشاره به ترور شهید هنیه عنوان کرد: آقای باقری در رابطه با ترور شهید اسماعیل هنیه بیان داشت که دستگاه سیاست خارجی از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی برای پیگیری موضوع ترور شهید هنیه استفاده خواهد کرد. 

انتهای پیام/