تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740451
شناسه : 3740451
تاریخ :
موضوع استقلال پردیسان از قم با همکاری نمایندگان پیگیری خواهد شد اقتصاد ایران: قم- نماینده قم در خانه ملت به موضوع استقلال پردیسان از شهر قم اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در جلسه مشترک ائمه جماعات پردیسان و ستاد راهبری مساجد بیان کرد: هدف از خلقت، هدایت ما انسان ها با استفاده از اختیارمان است و به همین دلیل خداوند اولین انسانی را که خلق می کند پیامبر است.

وی گفت: مسجد، محور مدیریت محله باید باشد و در جوامع اسلامی ابتدا مسجد ساخته می شد و بعد شهر را می ساختند و لذا این الگو باید هم اکنون نیز رعایت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در محله ای مسجد فعالی وجود داشته باشد می تواند آن محله و همچنین ایمان و فرهنگ مردم محله را آباد کند.

وی اظهار کرد: ابتدا باید مولفه های شهر اسلامی تعریف شده و بعد این مولفه به قانون تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش گفت: در جامعه اسلامی نباید اینگونه باشد که ابتدا مجتمع مسکونی ساخته شده و بعد به فکر ساخت مسجد باشیم، نتیجه این موضوع این است که در شهرهای اسلامی پاساژ بزرگی ساخته می شود و بعد به فکر ایجاد فضایی برای نمازخانه می افتند و معمولا هم فضایی اختصاص داده می شود که مناسب نمازخانه نیست.

وی گفت: حضور یک عالم دینی در هر مسجد بسیار تاثیرگذار است و الحمدالله پردیسان امام جماعت های فعالی دارد و توانسته اند برای رفع مشکلات شهری اقدامات مناسبی انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد جلسه مشترکی با حضور ریاست شورای شهر و مراکز و نهادهای مختلف شهر قم برگزار شود و در این جلسه مشکلات مساجد پردیسان مطرح و برای رفع آنها برنامه ریزی گردد.

وی در پایان به موضوع استقلال پردیسان از شهر قم اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود.