تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3740433
شناسه : 3740433
تاریخ :
باقری: از همه ظرفیت‌ها برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده می‌کنیم اقتصاد ایران: سپرست وزارت امور خارجه گفت: دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت‌ها برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ظهر امروز (سه شنبه ۱۶ مرداد ماه) با حضور سرپرست وزارت امور خارجه و تعدادی از مسئولان این وزارتخانه در محل این کمیسیون برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و رویکردهای وزارت امور خارجه در دولت شهید رئیسی ارائه داد. باقری تاکید کرد که از جمله مؤلفه‌های مهم سیاست خارجی دولت شهید رئیسی، سیاست همسایگی، تقویت مقاومت، چندجانبه‌گرایی و عبور از یک جانبه گرایی و مدیریت تعاملات با غرب بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باقری به ظرفیت همسایگان اشاره و تاکید کرد که ظرفیت‌های بی نظیری در کشورهای همسایه ما وجود دارد و سیاست همسایگی در رأس سیاست خارجی دولت شهید رئیسی قرار داشت و تلاش شد تا بیشترین تعاملات و روابط با کشورهای همسایه برقرار شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سرپرست وزارت امور خارجه در ارتباط با یکجانبه گرایی نیز گفت که یکجانبه گرایی به بن بست رسیده است و باید الگوی جدید حکمرانی در دنیا اجرا شود. همچنین وی تاکید کرد که عضویت ایران در بریکس و شانگهای از جمله دستاوردهای سیاست خارجی در چند سال اخیر بود.

وی افزود: باقری در ارتباط با موضوع ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه نیز گفت که دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.

رضایی اظهار کرد: در بخش دیگری از این جلسه نیز مهدی شوشتری، مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه وضعیت منطقه و به ویژه موضوع فلسطین و غزه را تشریح و در مورد آخرین تحولات و مذاکرات آتش بس گزارشی ارائه کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این جلسه نکات، مطالب، دیدگاه‌ها و انتقادات خودشان را مطرح کردند که از جمله محورهای مطالب آنان لزوم تعامل منطقی با اروپا و استفاده از ظرفیت اروپا، انتقاد از مواضع اشتباه برخی از کشورها در ارتباط با جزایر سه گانه ایرانی، لزوم اقدام متقابل در مقابل بستن مرکز اسلامی ایران در هامبورگ آلمان، استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه کشور، لزوم اقناع افکار عمومی و تقویت بعد نظارتی مجلس بود.

وی گفت: همچنین ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تاکید کرد که ظرفیت نظارتی مجلس دوازدهم و این کمیسیون تقویت خواهد شد.

رضایی یادآور شد: علاوه بر جلسه ظهر امروز، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز نیز جلسه‌ای داشت و در این جلسه آئین نامه اداره کمیسیون مورد بحث، بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت.