تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740414
شناسه : 3740414
تاریخ :
اولین نیروگاه‌گازی سی.اچ.پی در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد اقتصاد ایران: مشگین شهر - معاون هماهنگی امور عمرانی اردبیل گفت: اولین پروژه نیروگاه گازی سی.اچ‌پی در شهرستان مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کمال‌الدین میرجعفریان در حاشیه کلنگ زنی نیروگاه گازی سی. اچ. پی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه اولین پروژه نیروگاه گازی سی‌. اچ. پی در سطح استان در شهرستان مشگین‌شهر در قالب شروع عملیات پروژه‌های اقتصادی و ایجاد در آمد ثابت برای دهیاری‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب نیروگاه‌های کوچک مقیاس ۳ مگابایتی و پنل‌های خورشیدی و کارخانه‌هایی که در بحث تولیدی برای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها کمک کند.

وی افزود: عملیات اجرایی شروع شده, به طوری که امروز در مشگین‌شهر ۴ نیروگاه کوچک مقیاس سیسی. اچ. پی و یک نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی شروع شده است.

میرجعفریان بیان کرد: در استان اردبیل بالغ بر یک‌هزار وو ۷۰۰ میلیارد تومان از قالب تسهیلات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بحث توانمندسازی دهیاری‌ها تسهیلات اخذ و برای بهره‌برداری این پروژه‌ها با کمک به درآمد پایدار دهیاری‌ها و آبادانی روستاها کمک خواهد کرد و برای نیازمندی‌های برخی از فعالیت‌ها در بخش انرژی و اقتصاد کشاورزی مفید باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی اردبیل با اشاره به تولیدات ملی کرد و افزود: خرید و حمایت از تولیدات و محصولات ساخت داخل کشور در ابعاد بین‌المللی، ملی و محلی می‌تواند آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فنی، قانونی، علمی و تحقیقاتی فراوانی را بر جا گذارد.