تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3740399
شناسه : 3740399
تاریخ :
بی هنر و آمیختن تار ایرانی با موسیقی الکترونیک اقتصاد ایران: «بی هنر» تلاشی برای ارائه تجربه‌ای تازه با تلفیق ساز تار ایرانی و عناصر مدرن موسیقی الکترونیک است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آلبوم بی‌کلام «بی‌هنر»، دومین اثر موسیقایی جهانبخش احمدپور، به تازگی منتشر شده است. این آلبوم، که شامل 10 قطعه در سبک فیوژن است، نقش اصلی را به ساز تار اختصاص داده و به‌طور کامل از اقتباس‌های قبلی دوری کرده است. حمید محبی نیز در این پروژه به عنوان تنظیم‌کننده، میکس و مسترینگ با احمدپور همکاری داشته است.

چه‌کسی در دولت چهاردهم سُکان موسیقی را در دست می‌گیرد؟

جهانبخش احمدپور در توضیح این آلبوم گفت: «این اثر حاصل تمرکز و تلاش من در راستای تولید موسیقی از زبان ساز تار است که با ترکیب موسیقی ایرانی و الکترونیک به صورت منحصر به فردی ارائه شده است. هر قطعه از این آلبوم دارای نغمه مستقل خود بوده و از ریشه‌های موسیقی ایرانی جدا نشده است.»

احمدپور با تأکید بر اهمیت پاسخگویی موسیقی به حالات مختلف افراد افزود: «آلبوم «بی‌هنر» تلاشی است برای حفظ و ارتقای موسیقی ایرانی، با استفاده از المان‌های گذشته و ایجاد ارتباط نزدیک با شنوندگان.»

در این آلبوم، همکاری با حمید محبی به خوبی به ثمر نشسته و تاثیر مثبت این همکاری در کیفیت نهایی آثار به وضوح مشاهده می‌شود. حمید محبی با تحصیلات آکادمیک در موسیقی و مهندسی صدا، نقش مهمی در تنظیم و صداگذاری این آلبوم داشته است.

جهانبخش احمدپور در پایان به برنامه‌های آینده خود اشاره کرد و گفت: «من قصد دارم به صورت منظم آثار جدید تولید کنم و ارتباطم با شنوندگان را حفظ کنم. تهیه موزیک ویدیو و اجرای زنده در مکان‌های مختلف از جمله برنامه‌های آینده‌ام است. اجرای زنده در خیابان‌ها و کافه‌ها نیز از علاقه‌مندی‌های من است.»

آلبوم قبلی احمدپور، «نیش»، که با آواز امیرحسین رحمتی همراه بود، بر تأثیر آواز بر موسیقی ایرانی تأکید داشت و به تازگی با «بی‌هنر» به عرصه موسیقی بازگشته است.

موسیقی ,

انتهای پیام/