تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3740388
شناسه : 3740388
تاریخ :
نیروهای حوزه دیجیتال به سمت بخش خصوصی ‌می‌روند یا مهاجرت می‌کنند اقتصاد ایران: مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت پیشرفت کشور در حوزه تحول دیجیتال، سه پیشنهاد برای تحقق این مهم مطرح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدهادی زاهدی با اشاره به اهمیت سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی، گفت: در برخی کشورها میزان سهم اقتصاد دیجتال از تولید ناخالص ملی بالای ۱۳درصد است، اما در کشور ما ۷ درصد است که این مسأله نشان می‌دهد در حوزه تحول دیجیتال مسیر زیادی را پیش رو داریم.

مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، مهم‌ترین مؤلفه برای پیشرفت در حوزه تحول دیجیتال را سرمایه انسانی دانست و اظهار داشت: برای اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و تحول دیجیتال موفق باشیم باید سرمایه انسانی تربیت کرده و آن را حفظ کنیم که ما در هر ۲ زمینه ضعیف عمل کردیم.

زاهدی ادامه داد: با وجود اینکه در سه سال گذشته همت زیادی در این حوزه شد و قرار بود آزمون‌های تخصصی در این حوزه انجام شود اما مجوز آن از سوی سازمان اداری استخدامی صادر نشد، خواهشم این است که مجوز فراخوان برگزاری این آزمون‌ها از سوی سازمان اداری استخدامی صادر شود.

مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: همچنین باید برای نیروهایی که در حوزه‌های فناورانه به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات کمک می‌کنند شرایطی مهیا شود که این نیروها در سیستم و جایگاهشان حفظ شوند، برخی از این افراد به سمت بخش خصوصی ‌می‌روند و بخشی دیگر مهاجرت می‌کنند، باید این افراد را در سیستم اداری خودمان حفظ کنیم، این افراد باید به صورت ویژه دیده شوند.

زاهدی عنوان کرد: آخرین درخواست من هم این است که ما نیازمند راه‌اندازی یک سری آزمایشگاه‌های تخصصی امنیت هستیم تا به ارتقای سطح امنیت ما کمک کند، البته ما خودمان هم تا زمانی که در وزارت علوم هستیم این موارد را پیگیری می‌کنیم.