تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3740377
شناسه : 3740377
تاریخ :
دستورالعمل‌های اپل برای هوش مصنوعی: «تو یک دستیار مفید ایمیل هستی» و بیشتر اقتصاد ایران: دستورالعمل‌های پیش‌فرض هوش مصنوعی Apple Intelligence، تا حدودی روش عملکرد این ویژگی‌ را نشان می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل هفته‌ی گذشته جدیدترین بتای توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل‌هایش را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی منتشر کرد که قبلاً در WWDC معرفی شدند و قرار است طی ماه‌های آینده به گوشی آیفون، آیپد و مک راه پیدا کنند. به‌هرحال، می‌توانید دستورالعمل‌هایی را که برای مدل‌سازی برخی از ویژگی‌های Apple Intelligence برنامه‌ریزی شده‌اند در کامپیوترهای اپل بخوانید.

دستورالعمل‌های پیش‌فرض ویژگی‌های Apple Intelligence به‌عنوان پیام‌هایی ظاهر می‌شوند که قبل از هر چیزی که به چت‌بات بگویید، نمایش داده می‌شوند و قبلاً نمونه‌ی آن‌ها را در ابزارهای هوش مصنوعی مثل مایکروسافت بینگ و DALL-E دیده‌ایم. اکنون یکی از اعضای زیرمجموعه‌ی بتای macOS 15.1 در ردیت اعلام کرده که فایل‌های حاوی این دستورالعمل‌ها را کشف کرده است. شما نمی‌توانید هیچ‌یک از فایل‌ها را تغییر دهید، اما نشانه‌هایی از نحوه‌ی عملکرد هوش مصنوعی اپل ارائه می‌دهند.

دستورالعمل پیش فرض چت بات هوش مصنوعی Apple Intelligence
The Verge

در مثال بالا، به چت‌بات هوش مصنوعی اپل گفته می‌شود «تو یک دستیار مفید ایمیل هستی» و روش پرسیدن مجموعه‌ای از سؤالات براساس محتوای ایمیل به چت‌بات ارائه می‌شود. این مورد می‌تواند بخشی از ویژگی پاسخ هوشمند (Smart Reply) اپل باشد که می‌تواند پاسخ‌های احتمالی را برای شما پیشنهاد دهد.

دستورالعمل پیش فرض چت بات هوش مصنوعی Apple Intelligence
The Verge

به‌نظر می‌رسد ویژگی Rewrite اپل، یکی از ابزارهای نوشتاری باشد که می‌تواند با انتخاب متن و راست کلیک‌کردن یا در iOS، فشاردادن طولانی روی آن، دردسترس کاربر قرار گیرد. ازجمله دستورالعمل‌های پیش‌فرض این قابلیت می‌توان به عبارت‌ «لطفاً پاسخ را در ۵۰ کلمه محدود کنید، توهم نزنید و اطلاعات واقعی نسازید» اشاره کرد.

دستورالعمل پیش فرض چت بات هوش مصنوعی Apple Intelligence
The Verge

مجموعه دستورالعمل‌های Apple Intelligence به کاربر اجازه می‌دهند ویدیویی از خاطرات (Memories) را با Apple Photos بسازد. در بخشی از دستورالعمل این عملکرد آمده است: «داستانی که سیاسی، مضر، خشونت‌آمیز، جنسی، کثیف یا به هر نحوی منفی، غم‌انگیز یا تحریک‌آمیز باشد، نسازید»؛ اما دورزدن آن کار سختی نیست.

مقالات مرتبط:
  • تمام قابلیت‌های Apple Intelligence که در نسخه بتای iOS 18.1 در دسترس نیست
  • دستیار نوشتاری Apple Intelligence فعلاً از زبان فارسی یا هیچ زبان دیگری جز انگلیسی پشتیبانی نمی‌کند

دستورالعمل‌های بسیار زیادی در فایل‌های مرتبط با ویژگی Apple Intelligence گنجانده شده است که قبل‌ از ارسال درخواست شما، دستورالعمل‌های پنهانی را به چت‌بات مذکور ارائه می‌دهند.

کاربری که دستورالعمل‌های پیش‌فرض Apple Intelligence را پیدا کرد، همچنین دستورالعمل‌هایی درمورد نحوه‌ی مکان‌یابی فایل‌ها در نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده macOS Sequoia 15.1 کشف کرد.