تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3740366
شناسه : 3740366
تاریخ :
الحاق تجهیزات جدید به نیروی پدافند هوایی ارتش اقتصاد ایران: جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بسیار زیادی آماده پیوستن به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مأموریت‌های این نیرو اظهار داشت: مأموریت نیروی پدافند هوایی ارتش با حوزه‌های کشف و شناسایی اهداف هوایی آغاز می‌شود؛ سپس این اهداف طبقه‌بندی و دسته‌بندی می‌شوند و به نوعی در حوزه تجزیه و تجلیل، پردازش و حوزه فرماندهی و کنترل کارها ادامه می‌یابد و در صورت لزوم اگر نیاز به اقدام تاکتیکی، مقابله و برخورد قاطع باشد به مرحله رهگیری، درگیری و انهدام می‌رود.

امیر الهامی با بیان اینکه این چهار گام در مأموریت و فرآیند عملیاتی پدافند هوایی در همه جا یکسان است، ادامه داد: طبیعتاً تمام تمرکز خود را برای به روز رسانی تجهیزات در این چهار حوزه قرار می‌دهیم.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: امروزه لحظه به لحظه برای تجهیزات راداری فعال و تجهیزاتی که در فرکانس‌های مختلف سیگنال منتشر می‌کنند و به صورت مستمر در حال به روز رسانی هستند در فعالیت هستیم و برای کشف رادارگریزها و ریزپرنده‌ها با سرعت‌های متفاوت در ماورای افق، بردهای طولانی و طیف‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه پردازش، مدیریت صحنه رزم، شناسایی و فرماندهی و کنترل از سال‌ها پیش توانمندی خود برای ایجاد یک نرم افزار مبتنی بر دانش ایرانی تحت عنوان سامانه پیامبر اعظم (ص) را ثابت کردیم و اکنون نیز سامانه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم (ص) به‌روزترین، گسترده‌ترین و پویاترین شبکه فرماندهی و کنترل در کل کشور است.

امیر سرتیپ الهامی تأکید کرد: سامانه فرماندهی و کنترل جزو مواردی است که قطعاً باید ارتقا یابد؛ چرا که یکی از عوامل برترساز صحنه رزم است و به ویژه در جنگ‌های اخیر برای جهانیان اثبات شده که این سامانه یکی از ابزارهای اصلی برترساز است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: موضوع ارتقا سامانه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم (ص) نیز در دستور کار است و به زودی خبرهای خوبی در این حوزه به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

وی با اشاره به حوزه رهگیری و درگیری عنوان کرد: تولید تجهیزات زمین‌پایه و سامانه‌های موشکی به‌روز با برد بیشتر برای کشف و مقابله با اهداف و تهدیدات روز را در دستور کار داریم.

امیر الهامی درباره مقابله پدافند هوایی با اهداف مهاجم در قالب هواپایه گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با توجه به نیاز پاسخگویی به تهدیدات روز، خود را به‌روزرسانی و آماده می‌کند و در حوزه‌های پهپاد، رادار، سامانه جمع‌آوری اطلاعات، رله ارتباطی و فرماندهی و کنترل، و اختلال الکترونیک بر توان خود می‌افزاید.

وی بیان کرد: تمامی حوزه‌های اشاره شده و حوزه‌های پهپادی در دستور کار است و دستاوردهای جدید پدافندی در زمان مناسب به استحضار ملت عزیز ایران خواهد رسید.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بسیار زیادی آماده پیوستن به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی است و ممکن است برای ایام هفته پدافند هوایی مراسم الحاق در تجهیزات جدیدی داشته باشیم.

امیر الهامی خاطرنشان کرد: ما صد درصد خودکفا بوده و وابسته به تجهیزات خارجی نیستیم و امنیت مرزهایی هوایی ما وابسته به خارج از کشور نیست.