تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3740360
شناسه : 3740360
تاریخ :
تأکید عفو بین‌الملل بر تحقیق درباره جنایات اسرائیل علیه اسرا اقتصاد ایران: یک مقام ارشد سازمان عفو بین‌الملل با تأکید بر اینکه شکنجه‌های غیرانسانی اسرائیلی‌ها علیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در چارچوب جنایت جنگی قرار دارد، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره این جنایات شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی گزارش‌های منتشرشده از شکنجه‌های وحشیانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها علیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی، به‌ویژه در اردوگاه مخوف «سدی تیمان» در صحرای النقب که به گوانتانامای اسرائیل معروف شده است، سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره این جنایات اسرائیل شد.

«ساره حشاش» معاون مدیر منطقه‌ای سازمان عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این زمینه اعلام کرد: همه اشکال رفتارهای غیرانسانی از جمله شکنجه و خشونت جنسی علیه بازداشت‌شدگان و اسرا، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: سازمان عفو بین‌الملل از دفتر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهد تا فوراً درباره همه اتهامات شکنجه از جمله خشونت جنسی علیه بازداشت‌شدگان و اسرای فلسطینی تحقیق کند.

این مقام عفو بین‌الملل تأکید کرد: دستگاه قضایی اسرائیل سابقه سیاهی در تحقیق درباره اتهامات شکنجه علیه فلسطینیان دارد و نمی‌توان به تحقیقات آن در این زمینه اعتماد کرد.

از ماه‌های ابتدایی جنگ غزه، گزارش‌های متعددی درباره یک اردوگاه بدنام و مخوف به‌نام «سدی تیمان» واقع در صحرای النقب منتشر شد که بازداشت‌شدگان فلسطینی از نوار غزه، در آنجا نگهداری می‌شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازداشت‌شدگان فلسطینی در این اردوگاه نظامی ارتش اشغالگر که تبدیل به زندانی مخوف شده است، به‌طرز وحشتناکی مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته‌اند.

البته شکنجه‌های وحشیانه علیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی صرفاً به بازداشتگاه مخوف سدی تیمان محدود نمی‌شود و در سایر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها هم وضعیت به همین شکل است، در این زمینه کمیساریای عالی حقوق بشر اعلام کرد که 9400 اسیر فلسطینی در زندان‌های مختلف اسرائیل هستند که از این تعداد 53 اسیر تحت شکنجه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف جان خود را از دست داده‌اند که بارزترین آنها بازداشتگاه سدی تیمان است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به روش‌های شکنجه علیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های مختلف رژیم اشغالگر اشاره کرد که شامل محروم کردن اسرا از غذا و آب، سوزاندن بدن آنها با سیگار، استفاده از سگ‌های وحشی برای حمله به اسرا و سایر روش‌های غیرانسانی شکنجه می‌شود.

همچنین چندین گزارش بین‌المللی صادرشده توسط سازمان ملل و سازمان‌های حقوق‌بشری و بین‌المللی حاکی از آن است که مقامات اسرائیلی از شکنجه‌های جسمی و روانی علیه اسرای فلسطینی استفاده می‌کنند که شامل بازداشت آنها در اتاق‌های شلوغ و غیربهداشتی، تجاوزات جسمی و جنسی، پوشاندن سر، ایستادن برای ساعات طولانی، بستن آنها به صندلی، محرومیت از خواب، حبس در سلول انفرادی، انواع رفتارهای ظالمانه و تحقیرآمیز است.

انتهای پیام/+