تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740354
شناسه : 3740354
تاریخ :
۲ مدرسه به نام‌های شهید آل هاشم و شهید رحمتی افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: تبریز-وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مدرسه‌ای به نام شهید رئیسی در آذربایجان شرقی افتتاح شد و به زودی ۲ مدرسه به نام‌های شهید آل هاشم و شهید رحمتی نیز افتتاح می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مدارس جدید در قالب مصوبات سفر شهید رئیسی در آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده و هشت هزار مدرسه نیز در دولت چهاردهم در حال ساخت است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۲۰ مدرسه در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی از پروژه‌های سفر استانی شهید رئیسی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه دانش آموزی در استان به ویژه فضاهای ورزشی، گفت: در دولت سیزدهم معادل ۵۰ درصد کل فضاهای ورزشی دانش آموزی، فضا ایجاد شده است.

صحرایی با بیان این‌که مقدمات حقوقی، مالی و بودجه‌ای برای تکمیل هشت هزار مدرسه فراهم شده است، افزود: این مدارس با کمک خیران نیک اندیش و دولت در قالب برنامه هفتم توسعه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به قوانین تصویب شده در راستای تسهیل امر مدرسه سازی، گفت: هر خیری که مدرسه نیمه تمامی را تمام کند، تمامی هزینه‌ها به عنوان هزینه مالیاتی لحاظ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور به دست خیران ساخته شده است.

وی با اشاره به وضعیت جذب نیرو در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: این استان نیز مانند باقی استان‌های کشور در جذب نیروی انسانی بی سابقه عمل کرده و تعداد نیروی جذب شده آن از دو وزارتخانه بیشتر است.

وی افزود: در طول سه سال گذشته سالانه ۳۲ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان شدند و ۳۳۰ هزار ردیف استخدامی ایجاد شد و ۲۴۸ هزار نفر شامل ۷۰ درصد کل استخدام‌ها مربوط به آموزش و پرورش بود.

صحرایی با اشاره به کمبود معلم در کشور، اظهار کرد: اکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر کمبود معلم داریم که بخشی از آن در سال تحصیلی جدید رفع می‌شود و امیدواریم این چالش در دولت چهاردهم به طور کامل رفع شود.