تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3740339
شناسه : 3740339
تاریخ :
بروکراسی مانع واردات اتوبوس برای اربعین شد اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی از به‌کارگیری تاکسی‌های اینترنتی برای انجام سفرهای اربعین امسال خبر داد و گفت: بروکراسی اداری مانع واردات اتوبوس برای اربعین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در خصوص خدمات‌رسانی به زائران اربعین در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای (اتوبوس) اظهار کرد: به تعداد کمی طی امسال واردات اتوبوس داشتیم. با وجود مصوبه دولت برای واردات 2000 دستگاه اتوبوس، اما بروکراسی‌‌های اداری، سرعت کار را گرفته است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه تعدادی اتوبوس توسط شرکت‌ها وارد کشور شده که به اربعین امسال می‌رسد.

وی ادامه داد: شرکت‌های عراقی هم امسال از مبدا تهران به نجف اشرف و بغداد به ‌صورت مستقیم زائران را جابجا می‌کنند. 400 دستگاه اتوبوس عراقی در این بخش خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین مانند سال گذشته از دستگاه‌ها خواهش کرده‌ایم تا اتوبوس‌های خود را در اختیار سفرهای اربعین قرار دهند. به‌ویژه وزارت صمت و نفت و شرکت‌های زیرمجموعه در ایام پیک به ما کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در ایام سفرهای تابستانی هستیم و پس از ایام اربعین  نیز سفرهای مشهد مقدس را در پیش داریم. در این وضعیت زائران پاکستانی را داریم که از شرق وارد کشور می‌شوند.

بذرپاش با یادآوری این‌که سال گذشته قرار بود اتوبوس‌های پاکستانی این کار را انجام دهند که متاسفانه نشد، گفت: امسال قرار است وزارت امور خارجه توافق کند تا با اتوبوس‌های پاکستانی جابجایی زائران این کشور حدود 100 هزار نفر است، انجام شود.

وی با اشاره به این‌که از سازمان راهداری خواسته‌ایم بیشترین تمرکز را روی عملیات برگشت زائران داشته باشد، اضافه کرد: زائران اربعین طی 3 روز به کشور بازمی‌گردند و همه توان وزارتخانه را پای کار آورده‌ایم و امیدوارم مانند سال قبل شرمنده نشویم.

وی از به‌کارگیری تاکسی‌های اینترنتی برای انجام سفرهای اربعین خبر داد و گفت:‌ برای  این منظور جلسات برگزار شده و قیمت‌ را تاکسی‌های اینترنتی تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/