تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3740335
شناسه : 3740335
تاریخ :
" رضا رسایی" قاتل شهید "نادر بیرامی" در کرمانشاه قصاص شد اقتصاد ایران: حکم قصاص غلامرضا رسایی، قاتل شهید مدافع امنیت «نادر بیرامی» پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت رأی در دیوان‌عالی کشور با درخواست اولیای دم صبح امروز در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آبان سال 1401 در جریان یکی از تجمعات غیرقانونی در شهرستان صحنه استان کرمانشاه عده‌ای با شعارهای هنجارشکنانه این تجمع را به حاشیه و اغتشاش کشاندند و زمینه درگیری با نیروهای حافظ امنیت را به وجود آوردند.

در این حادثه سرهنگ بیرامی که برای ایجاد امنیت و حفظ نظم در محل حضور داشت، بدون اینکه حتی از  سلاح استفاده کند مورد حمله افرادی قرار گرفت و با ضربات چاقو به شهادت رسید، ضاربین شهید بیرامی پس از شناسایی دستگیر شدند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

با تشکیل پرونده قضایی، پس از تحقیقات قانونی و تأیید شهادت سرهنگ بیرامی با ضربات وارده توسط سلاح سرد از سوی پزشکی قانونی اقدام به صدور رأی شد و پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت رأی، حکم قصاص نفس قاتل این شهید بزرگوار صبح امروز (سه‌شنبه) در محل زندان مرکزی کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه درباره جزئیات این پرونده گفت: در آبان ماه سال 1401 عده‌ای از مردم شهرستان صحنه آیینی را برگزار می‌کنند که این مراسم منجر به تشنج و التهاب می‌شود و درنهایت مأموران اطلاعات سپاه برای حفظ امنیت و آرامش در محل حاضر می‌شوند. اراذل و اوباشی که در جمع حضور داشتند به مأموران حمله‌ور می‌شوند و شهید نادر بیرامی را به قتل می‌رسانند.

وی افزود: پس از وقوع قتل در روز واقعه شاهدان حاضر قضیه را تشریح می‌کنند، همچنین ویدیوهایی از زمان وقوع حادثه وجود دارد که نشان می‌دهد چه‌کسانی حضور داشتند و چه سلاح‌هایی را حمل می‌کردند، درنهایت چند نفر به‌عنوان مطلع احضار می‌شوند.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه غلامرضا رسایی (متهم اصلی پرونده) در زمان وقوع جرم چاقوی زردرنگی در دست داشت و چند ضربه بر پیکر شهید نادر بیرامی وارد کرده بود پس از کسب اظهارات مطلعین، دستگیر می‌شود و اقرار می‌کند با چاقویی که در دست داشته 2 ضربه بر پیکر شهید نادر بیرامی وارد کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بیان کرد: بر همین اساس کیفرخواست به دادگاه ارجاع می‌شود و 4 جلسه در شعبه دوم دادگاه کیفری یک برگزار می‌شود. با انجام اقدامات فنی و کارشناسی در خصوص پرونده، پزشکی قانونی نیز به جلسات دادگاه دعوت شد و درنهایت اعلام کرد که از میان ضربه‌های مختلف چاقو که بر پیکر شهید واردشده نوع جراحت از جهت وسعت و عمق به چاقویی که شاخصه آن دسته زردرنگ است تعلق دارد و شهود نیز اظهار کردند که در زمان وقوع جرم چاقوی زردرنگ در دست غلامرضا رسایی بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین پس از برگزاری 4 جلسه دادگاه براساس نظر پزشکی قانونی که کشندگی را منتسب به چاقوی زرد اعلام کرد و چاقو با دسته زردرنگ نیز متعلق به غلامرضا رسایی است همچنین به‌لحاظ اقراری که متهم نزد بازپرس کرده بود علم برای قاضی حاصل شد که قاتل غلامرضا رسایی است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: بر همین اساس در تاریخ 15 مهر 1402 حکم قصاص نفس غلامرضا رسایی به‌اتهام مباشرت در قتل عمد شهید نادر بیرامی در استان کرمانشاه با سلاح سرد (چاقو) در دادگاه کیفری یک شعبه دوم کرمانشاه صادر شد.

کریمی اظهار کرد: طبق تأیید پزشکی قانونی ضربه چاقوی غلامرضا رسایی بر پیکر شهید بیرامی علت تامه فوت بوده است. رأی صادره قصاص نفس علیه رضا رسایی در دیوان‌عالی کشور نیز بررسی و تأیید شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تأکید کرد: پس از تأیید حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور،  پنج ماه برای اخذ رضایت از اولیای دم فرصت داده شد، علی‌رغم برگزاری جلسات صلح و سازش مختلف از سوی دادگستری استان و تلاش‌های انجام‌شده برای عفو و بخشش، نهایتاً با درخواست اولیای دم حکم قصاص اجرا شد.

انتهای پیام/+