تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740295
شناسه : 3740295
تاریخ :
جانباختگان تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی ۲۵ درصد کاهش یافت اقتصاد ایران: بیرجند-فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: علی رغم افزایش تردد در جاده‌ها کاهش ۲۵ درصدی جانباختگان تصادفات در خراسان جنوبی را از ابتدای سال شاهد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: ما در انتظامی خراسان جنوبی اعتقاد عمیق به تأثیر و نقش رسانه در ارتقای امنیت داریم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از این جهت از همه خبرنگاران بابت همراهی و همکاری در انعکاس اخبار انتظامی خراسان جنوبی و به ویژه در برنامه‌های تشییع شهدای انتظامی استان تشکر داریم.

شجاعی نسب با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته چهار مرحله انتخابات داشتیم، گفت: در این چهار مرحله از انتخابات ۱۰ هزار نفر از مأموران انتظامی خراسان جنوبی در راستای تأمین امنیت و حراست از آرا مردم فعالیت و خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به خدمات انتظامی خراسان جنوبی برای مراسم اربعین افزود: اعتبار گذرنامه‌های زیارتی پنج ساله است و هم استانی‌ها نیاز به تمدید هر ساله آن ندارند.

صدور ۲۶ هزار جلد گذرنامه

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۲۶ هزار جلد گذرنامه صادر کرده‌ایم که ۱۲ هزار و ۲۰۰ جلد آن گذرنامه زیارتی بوده که ۱۱ هزار گذرنامه زیارتی در طول یک ماه گذشته و از ابتدای ماه محرم صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تسریع صدور گذرنامه زیارتی امسال نسبت به تمدید گذرنامه‌های تاریخ گذشته اقدام نخواهیم کرد.

شجاعی نسب بیان کرد: در راستای مقابله با قاچاق سوخت و… هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی شوتی از ابتدای سال توقیف شده است و سه باند سازمان یافته قاچاق سوخت نیز در خراسان جنوبی منهدم شد.

انهدام سه باند قاچاق سوخت

وی ادامه داد: از این سه باند منهدم شده قاچاق سوخت ۲۹ دستگاه تانکر حمل سوخت و ۷۵۰ هزار لیتر سوخت کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: البته دو میلیون و ۳۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ابتدای سال کشف شد و امروز شاهد هستیم که تردد کاروانی خودروهای شوتی و قاچاق سوخت را بسیار کاهش یافته است.

شجاعی نسب اظهار کرد: در سال جاری ۲۷ پرونده را با ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه تخلفات اقتصادی داشته‌ایم که این برخورد در حوزه جرایم اقتصادی نیز افزایشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و برخورد با باند سازمان یافته قاچاق لوازم یدکی خودروهای گران قیمت به ارزش ۵۰ میلیارد تومان را نیز داشته‌ایم، بیان کرد: همچنین هزار و ۳۵۱ نفر در راستای مقابله با قاچاق کالا دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در راستای کاهش تصادفات اقداماتی چون ایجاد استراحت گاه‌های بین جاده‌ای، نظارت بیشتر، حضور میدانی، ایمن سازی معبرهای پر تصادف، همکاری با سیار دستگاه‌ها و توقیف سیستمی و …داشته‌ایم.

ثبت ۲۷ میلیون تردد در جاده‌های خراسان جنوبی

شجاعی نسب ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۷۵۶ تردد در جاده‌های خراسان جنوبی داشتیم که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: علی رغم افزایش تردد در جاده‌ها کاهش ۲۵ درصدی جان‌باختگان تصادفات در خراسان جنوبی را از ابتدای سال شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: به گونه‌ای که آمار جان‌باختگان تصادفات در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۳۷ نفر بوده است ولی از ابتدای سال تاکنون این آمار به ۱۰۳ نفر کاهش یافته است ولی باز هم باید در راستای کاهش جان‌باختگان تصادفات تلاش کرد.

شجاعی نسب ادامه داد: در مراقبت از فضای مجازی ۴ هزار و ۳۱۹ سایت مجرمانه را شناسایی و اقدامات لازم قانونی در مورد آنها انجام شده و با رسیدگی به این پرونده‌ها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شاکیان برگشت داده شده است.

وی افزود: بیشتر اتباع کشور افغانستان که در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند مدرک قانونی دارند ولی در مورد همان افراد محدود اعمال قانون می‌کنیم.

دستگیری اتباع غیر مجاز

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۵۸۷ تبعه غیر مجاز در خراسان جنوبی دستگیر شدند.

شجاعی نسب در مورد آمار سرقت در خراسان جنوبی اظهار کرد: وقوع سرقت از ابتدای سال سه هزار و ۳۰۱ فقره بوده است که کاهش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.