تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3740292
شناسه : 3740292
تاریخ :
خروج مفتضحانه از افغانستان و تاثیر بر آرای دموکرات‌ها اقتصاد ایران: وبسایت خبری هیل گزارش داد مسئله خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان برای بخش‌هایی از رأی‌دهندگان دموکرات مهم است و تأثیر منفی بر سبد رأی این حزب خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وبسایت خبری هیل گزارش داد مسئله خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان برای بخش‌هایی از رأی‌دهندگان در برخی ایالت‌های بنفش چون پنسلوانیا و ویسکانسن مهم است.

ایالت‌های بنفش ایالت‌هایی هستند که هیچکدام از دو حزب اصلی دموکرات (آبی) و جمهوریخواه (قرمز) پشتیبانی قاطع در آن ندارند و در انتخابات ایالت‌های سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش اینرسانه نزدیک به کنگره آمریکا،نحوه خروج آمریکا از افغانستان بر حمایت از بایدن تأثیر منفی گذاشته است.

گزارش می‌افزاید خروج از افغانستان و سرنوشت مردم این کشور در حاکمیت طالبان، برای جمعیت‌ بزرگی از کهنه‌سربازان امریکایی و امریکایی‌های افغان‌تبار در ایالت‌های تعیین‌کننده مانند پنسلوانیا، میشیگان، آریزونا، ویرجینیا، ویسکانسن و کارولینای شمالی اهمیت دارد.

«جوزف اعظم» در این گزارش اظهار داشت بایدن به دلیل بیزاری عمیق و شخصی که از جنگ افغانستان داشت توافق ضعیف ترامپ با طالبان را بدون تضمین‌ بقای دموکراسی نوپا و مصونیت مردم افغانستان اجرا کرد.

وی افزود ترامپ و بایدن با هم خروج فاجعه‌بار از افغانستان را طراحی و اجرا کردند و واشنگتن با زیرپا گذاشتن وعده‌های خود در دفاع از دولت و مردم افغانستان، «به صدها هزار کهنه‌سرباز امریکایی صدمه اخلاقی زد».

نویسنده همچنین از «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری خواست از رویکرد بایدن در قبال افغانستان فاصله بگیرد و به وعده‌های امریکا به افغان‌ها پایبند بماند.

انتهای پیام/.