تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740267
شناسه : 3740267
تاریخ :
ثبت‌نام بیش از ۲۱ هزار نفر از قزوین در سامانه سماح اقتصاد ایران: قزوین- دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: تاکنون ۲۱ هزار ۳۴۳ نفر به تفکیک ۱۴ هزار ۲۵۹ مرد و ۸ هزار و ۲۱۷ نفر خانم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خورشیدی در نشست ستاد مردمی اربعین که پیش از ظهر سه‌شنبه با حضور کمیته‌های اجرایی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسه کنونی آخرین جلسه ستاد اربعین استان است و از دهم صفر فعالیت مواکب در قرارگاه‌های موجود آغاز خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در خصوص فعالیت تخصصی کمیته‌ها بیان کرد: در سه جلسه پیشین ساختار ستاد و ۱۷ کمیته تخصصی تشکیل و احکام تعلق گرفت و تاکنون تمام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت کمیته حمل‌ونقل اکنون آغاز شده است عنوان کرد: از شنبه پیش‌فروش بلیط‌ها آغاز شده و ۹۰ دستگاه اتوبوس در مبدأ، مقصد و رفت‌وآمد تعبیه شده است.

این مسوول با تأکید بر اینکه هشت موکب نسبت به سال گذشته به تعداد مواکب اضافه شده است یادآور شد: ۶۸ موکب در شش قرارگاه در راستای ارائه خدمات تغذیه و اسکان آماده ارائه خدمات است و اقدامات گمرک خودروهای تشریفات نیز انجام شده و خودروها آماده حرکت هستند.

وی با بیان اینکه میانگین سن اعزامیان حدود ۳۸ سال است بیان کرد: تاکنون ۲۱ هزار ۳۴۳ نفر به تفکیک ۱۴ هزار ۲۵۹ مرد و ۸ هزار و ۲۱۷ نفر خانم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، بیشتر زائرین استان از مرز مهران بود که ۱۸ هزار ۹۶۹ نفر از مرز مهران مرز، ۲ هزار ۸۴۰ از مرز خسروی، ۴۳۱ نفر به‌صورت هوایی و ۱۰۷ نفر از مرز شلمچه عازم کشور عراق می‌شوند که از این تعداد هزار و ۷۰۵ نفر با اتوبوس و ۱۰ هزار و ۱۸۱ نفر با خودرو شخصی و سایر زائرین نیز با تاکسی و مینی‌بوس عازم می‌شوند.

این مسوول تأکید کرد: ۹ موکب سلامت وجود دارد و سایر مواکب نیز خدمات سلامت را در اختیار زائرین قرار می‌دهند و در خصوص بیماری‌ها پیشنهاد ما برای پیشگیری از هرگونه آسیب، واکسیناسیون سرخک را انجام دهند و برای مسئله گزیدگی حشرات از پماد دورکننده حشره و پوشش مناسب استفاده کنند.

وی بیان کرد: ویژه‌برنامه فرهنگی غزه و محور مقاومت به پشتیبانی و اجرای اداره کل اوقاف استان در ۱۵ روز با حضور سخنرانان و مداحان استانی و کشور برگزار می‌شود که انعکاس این برنامه‌ها در شبکه‌های کشوری و به‌صورت ماهواره‌ای در کشورهای اسلامی و مقاومت پخش خواهد شد که آغاز این برنامه از جمعه یا شنبه در نجف اشرف خواهد بود.

خورشیدی بیان کرد: اقدامات فرهنگی متعدد از جمله سفیران زینبیه، آموزش عکاسی برای مسوولین فرهنگی و برگزاری مسابقه عکاسی، تهیه توزیع بسته‌های فرهنگی به کودکان عراقی، تشکیل غرفه کودک و نوجوان در نجف، اعزام تیم رسانه جهت پوشش خبری، در صورت امکان برگزاری غرفه خوشنویسی و اعزام مبلغین در دستور کار ما قرار داد.

وی در خصوص فعالیت تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهر قزوین برگزار می‌شود و دلدادگان حسینی که به هر دلیلی امکان حضور در مراسم بزرگ اربعین حسینی را ندارند می‌توانند در این مراسم بزرگ شرکت کنند.

خورشیدی تأکید کرد: تقریباً ۸۰ درصد موارد درخواست استانداری ایلام در خصوص زیرساخت‌ها انجام شده است.

این مسوول در پایان گفت: تابه امروز ۲ هزار گذرنامه زیارتی و ۵ هزار گذرنامه صادر شده است.