تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740255
شناسه : 3740255
تاریخ :
توانمندسازی روستاها تنها راه برون رفت از مشکلات است اقتصاد ایران: مشگین شهر_ مدیرکل سرمایه وزارت کشور گفت: تنهاترین راه برون رفت از مشکلات در حوزه خدمات در روستاها به لحاظ مالی توانمندسازی دهیاری‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضازاده پیش‌از ظهر سه‌شنبه در همایش دهیاران مشگین‌شهر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: تنهاترین راه برون رفت از مشکلات در حوزه خدمات در روستاها به لحاظ مالی توانمند سازی دهیاری‌ها است.

وی افزود: استان اردبیل به واسطه زحمات استاندار و مسئولین در زمینه توسعه و زیر ساخت‌های سرمایه گذاری جز استان‌های برتر کشور هستند.

رضازاده بیان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ تا به امروز در ۶ و۷ کمیته ملی تسهیلات بابت طرح سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات و خرید ماشین آلات چیزی بالغ بر ۱,۶۵۵ میلیارد تومان مال استان اردبیل است که حدود یک پنجم آمار کل کشور است و این به خاطر جوشش و تعهد مسئولین است.

مدیرکل سرمایه وزارت کشور بیان کرد: ۲۳۱ خرید ماشین آلات از محل تسهیلات از انواع ماشین آلات خدماتی و عمرانی، ۱۲۴ پنل خورشیدی طرح سرمایه گذاری که ۶ تا تولید برق و در ۳ طرح سرمایه گذاری در تولید فرآوری سیب زمینی که مرهون زحمات و در میدان بودن دهیاران و مسئولین است.

وی به ظرفیت‌های بسیار بالای منطقه اشاره و افزود: مردم در کشور یا ظرفیتی که حوزه اقلیمی و آب و هوا وجود دارد می‌توانند تمام حوزه گردشگری در کشور را به سوی مشگین‌شهر بکشانند.

رضازاده در خصوص دریافت وام پست بانگ اشاره و تاکید کرد: دهیاری‌ها تعاونی‌ها را فعال کنند و در کنار آن بیشتر کار سرمایه گذاری و طرح درآمدزایی در روستاها را توسعه دهند و با خرید ماشین آلات از طریق تسهیلات تأمین منابع کنند و با مشارکت بخش خصوصی با قراردادهای مشارکت با نسبت ظرفیت ۵۱ درصد دهیاری و ۴۹ درصد بخش خصوصی کار درآمد رأیی را شروع کنند.

وی گفت: از ظرفیت‌های خیرین و معتمدین در کل کشور استفاده شود و کسانی هستند که تعلق خاطر به بوم و منطقه دارند مجمع خیرین توسعه و آبادانی روستا تشکیل دهند و از کمک‌های خیرین استفاده شود.

مدیر کل سرمایه وزارت کشور در خصوص استفاده از دهیاران در دوره‌های بعدی افزود: ماهیت دهیاری به صورت انتخابی است و مطمئناً اگر دهیاری خدمات و شفافیت و تعلق خاطر و عملکرد و اخلاص در عمل، در استمرار و حضور در دهیاری تأثیر گذار است.

وی به سامانه تشکیل دهیاری‌ها اشاره و افزود: در ۶ ماهه دوم سال سامانه تشکیل دهیاری راه اندازی و در کل کشور احکام دهیاران بار گزاری می‌شود و رعایت صفر تا صد قوانین و مقررات در حوزه مالی دهیاران مورد تأکید است.