تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740239
شناسه : 3740239
تاریخ :
تریلی با ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی توقیف شد اقتصاد ایران: بیرجند-رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یدالله دهقان پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت در یکی از محورهای مواصلاتی استان با هوشیاری به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تریلی، مقدار ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دهقان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان را از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: مأموران انتظامی شهرستان فردوس هم در بازرسی از یک سواری پژو پارس انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی گلشن شهرستان فردوس در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو پارس که از مبدا کرمان به مقصد مشهد مقدس در حال حرکت بود مشکوک شده و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پژو پارس تعداد ۲ هزار و ۳۵ ثوب انواع البسه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال برآورد شده است.

دهقان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.