تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3740213
شناسه : 3740213
تاریخ :
وضعیت پرداخت بودجه دارویار/ سهم تولید داخل از بازار دارویی کشور اقتصاد ایران: رییس سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از بازار حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در کشور پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحیدر محمدی، روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری در محل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، گفت: حوزه سلامت، استراتژیک ترین حوزه حکمرانی در کشور است.

وی افزود: خبرنگاران، پرتلاش‌ترین افراد جامعه در امر اطلاع رسانی هستند و رسانه‌ها، اولین مرجع کسب دانش محسوب می‌شوند.

محمدی ادامه داد: مهم است که اصحاب رسانه به ویژه حوزه سلامت، صاحب تخصص و آگاهی لازم برای مرجعیت اخبار باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو، در ادامه به ارائه گزارشی از حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و غذا پرداخت و گفت: حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ قلم دارو و ۵۰۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی داریم.

وی افزود: ۸۲ درصد از بازار ریالی دارو در کشور سهم تولید داخل است.

محمدی ادامه داد: ۴۰ درصد ارزش بازار تجهیزات پزشکی کشور مربوط به تولید داخل است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ارزش بازار دارویی کشور ۱۸۰ همت و تجهیزات پزشکی ۶۵ همت بوده است.

محمدی به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: درخواست ما برای امسال ۱۲۶ همت بودجه دارویار بود که ۷۵ همت آن مصوب شد. در حال حاضر، با گذشت ۵ ماه از سال، حدود ۱۵ همت از بودجه را داده اند.

وی افزود: از سازمان بودجه برنامه و بودجه می‌خواهیم با توجه به اهمیت تأمین به موقع دارو، تجهیزات و شیرخشک، نگاه ویژه‌ای به تخصیص‌های به موقع به این حوزه داشته باشند.

محمدی درباره تسویه بدهی مراکز درمانی و وضعیت پرداخت‌های بیمه‌ای، گفت: وضعیت پرداخت بیمه‌ها با اجرای طرح دارویار نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. همچنین در سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تهاتر انجام داده‌ایم.

محمدی با اشاره به انتشار آمارنامه دارویی ۱۴۰۲، افزود: آمارنامه دارویی غیر آنلاین سال ۱۴۰۲ نیز طی چند روز آینده منتشر می‌شود.