تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740211
شناسه : 3740211
تاریخ :
خبرگزاری مهر وزین و مورد اعتماد است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرگزاری مهر را رسانه‌ای وزین و مورد اعتماد عنوان کرد و گفت: این رسانه نسبت به آگاهی‌بخشی به جامعه عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی، روز سه‌شنبه به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری مهر نمایندگی زنجان بازدید کرد و گفت: خبرگزاری مهر وزین و مورد اعتماد مردم است و نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف ایفا کرده است.

وی خبرگزاری مهر را پرکار و فعال خواند و افزود: این رسانه به روز عمل و به موقع می‌کند و نسبت به آگاهی‌بخشی به جامعه عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان زنجان داریم، یادآور شد: نزدیک به ۶۰ درصد نیات واقفان در حوزه تعزیه، روضه و عزاداری سیدالشهدا و اهل‌بیت (ع) است.

خبرگزاری مهر وزین و مورد اعتماد است

وی تعداد نیات در استان را ۵۷ مورد برشمرد و گفت: تنوع نیات در استان زنجان خوب است و مواردی مثل خیرات و مبرات، کمک به فقرا، دانش‌آموزان، ازدواج، مساجد، خانواده شهدا، بهداشت و سایر موارد را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی شهرت دارد، عنوان کرد: حتماً مبلغان در گذشته نهضت عاشورا را برای مردم تبیین کردند و این امر موجب افزایش موقوفات در این بخش شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره اوقاف برای هدایت وقف‌ها به سمت نیازهای جامعه به واقفان مشاوره می‌دهند اما در نهایت خود مردم در مورد نیت وقف تصمیم می‌گیرند و اغلب آن‌ها تمایل به عزاداری امام حسین (ع) دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ثمرات مودت و محبت نسبت به اهل‌بیت (ع) و عزاداری امام حسین (ع) در جامعه مشهود است، تصریح کرد: حوزه‌های اجتماعی نیاز اصلی جامعه امروز است که باید وقف در این زمینه توسعه یابد.