تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740182
شناسه : 3740182
تاریخ :
دادگاه صلح در حوزه قضایی جزیره کیش راه اندازی شد اقتصاد ایران: رییس کل دادگستری هرمزگان از راه اندازی دو شعبه دادگاه صلح در جزیره کیش به عنوان یازدهمین حوزه قضایی مجری قانون جدید خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف در استان هرمزگان از امروز دو شعبه دادگاه صلح در جزیره کیش راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در کنار شعب دادگاه صلح شوراهای حل اختلاف نیز فعال هستند.

قهرمانی تصریح کرد: دادگاه صلح، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا صد میلیون تومان، دعاوی در خصوص جهیزیه، مهریه و نفقه، دعاوی حصر وراثت، دعاوی در خصوص اصلاح شناسنامه و مدرک تحصیلی و دیگر موارد مندرج در ماده ۱۲ قانون شوراهای حل اختلاف را بر عهده دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه از روز نهم مردادماه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف با محوریت اعمال صلاحیت دادگاه‌های صلح در ۱۱ حوزه قضائی استان هرمزگان آغاز شده است اعلام کرد در هفت حوزه باقیمانده نیز مقدمات لازم فراهم شده و با هماهنگی معاونت اول قوه قضائیه به زودی دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضائی مذکور نیز راه اندازی می‌شود.

وی تأکید کرد: هم در دادگاه‌های صلح و هم شوراهای حل اختلاف سیاست کاری، اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه است و تأکید شده است که همکاران ما از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.