تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740165
شناسه : 3740165
تاریخ :
زنان در جنبش اربعین پرچمدار تفکر مقاومت هستند اقتصاد ایران: ایلام-مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین بانوان استان ایلام گفت: زنان در جنبش اربعین پرچمدار تفکر مقاومت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیگ محمدی ظهر سه شنبه در نشست کمیته فرهنگی اربعین گفت: مقاومت اسم رمز و زبان مشترک مظلومان جهان است و برهمین اساس زنان باید دنباله رو مکتب مقاومت محور حضرت زینب (س) باشند.

وی، اربعین را تجدید بیعت با حضرت زینب (س) توصیف کرد و گفت: حضرت زینب (س) در دو بعد شخصی و اجتماعی حائز توجه بوده‌اند، که ابعاد شخصیتی ایشان را می‌توان در ایمان، عبادت، صبر، علم و عفت دانست و بعد اجتماعی شخصیت ایشان هم شامل امور آموزشی، پرستاری، پیروی از امام و در نهایت هدایت کاروان و سخنرانی روشنگرانه در کاخ یزید دید.

وی اضافه کرد: امسال، موکب‌های فرهنگی بانوان همچون سال گذشته، با رشد کمی و کیفی همراه خواهد بود، و امسال نیز همچون سال گذشته، همراه با خادمیاران فرهنگی مادر و کودک، فعالیت خواهند کرد.

وی با تاکید براین مسئله که امسال هم با کمک گرفتن از گروه‌های مردمی و ایده‌های آنها تلاش می‌کنیم تا در سطوح مختلف خدمت در حوزه مادر و کودک را به بهترین نحو ارائه دهیم، افزود: در بحث زنان و کودکان در خصوص پیاده روی عظیم اربعین، از لحاظ محتوایی نیاز به تلاش بیشتر داریم و باید با هماهنگی‌های بیشتر واستفاده از ایده‌های نوین، در راستای ارتقای این مهم، تلاش مضاعف شود.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته فرهنگی آموزشی بانوان، به تشریح فرآیند فعالیت‌هایشان در خصوص مراسم اربعین حسینی پرداختند. برپایی موکب‏‌ها در مرز مهران و کمربندی شرقی ایلام با برگزاری مراسم تعزیه، روضه و برنامه‌های فرهنگی در کنار اهدای اقلام. فرهنگی به زائران به ویژه مادران وکودکان و ایجاد فضای مناسب استراحت برای آنها از جمله مواردی بود که مطرح شد.