تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3740147
شناسه : 3740147
تاریخ :
ماسک دست از سر اوپن ای آی بر نمی‌دارد اقتصاد ایران: ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی شکایت خود علیه اوپن ای آی و سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی آن را دوباره احیا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، او در این باره گفت: سازنده چت جی پی تی سود و منافع تجاری را مصلحت عمومی ترجیح می دهد.

این شکایت جدیدترین اقدام ماسک علیه استارتاپی است که در سال ۲۰۱۵ میلادی با کمک دیگران آن را بنیانگذاری و ۳ سال بعد آن را ترک کرد. از زمانی که ماسک اوپن ای آی را ترک کرد، این شرکت به طور ناگهانی رشد کرد و به نماد هوش مصنوعی مولد در جهان تبدیل شد. از سوی دیگر ماسک سال گذشته استارتاپ رقیبی به نام xAI را تاسیس کرد که در ماه می ارزش آن به ۲۴ میلیارد دلار رسید.

جدیدترین شکایت ماسک علیه اوپن ای آی، برای باطل کردن مجوز این شرکت به مایکروسافت برای استفاده از مدل های هوش مصنوعی اش انجام شده است. ماسک همچنین معتقد است مدل های زبانی خارج از حوزه شراکت اوپن ای آی و مایکروسافت هستند.

این اقدام مشابه شکایتی است که ماسک در فوریه ثبت کرد و در ژوئن بدون هیچ دلیلی آن را پس گرفت. در صورتیکه تصمیم دادگاه به نفع ماسک صادر شود، شراکت پرسود اوپن ای آی و مایکروسافت پایان می یابد. مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در استارتاپ مذکور سرمایه گذاری کرد تا در عوض هوش مصنوعی آن را در تمام سرویس هایش به کار گیرد.