تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740142
شناسه : 3740142
تاریخ :
مردم نمین از رئیس جمهور چه می‌خواهند؟ اقتصاد ایران: نمین- دغدغه مندی، اجرا و احیای منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی نمین، راه آهن اردبیل و استقرار صنایع مادر و غیرآلاینده و کم‌آب‌بر خواسته مردم اردبیل و شهرستان نمین از رئیس جمهور منتخب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - سولماز پورنعمت؛ در حالی که خیلی از کشورهای جهان قادر به برگزاری انتخابات نیستند و در خیلی از مواقع کشورهای منطقه برای برگزاری انتخابات اقدام به اخذ وام می‌کنند، ایران اسلامی توانست در کمتر از یک سال سه انتخابات بزرگ را برگزار کند.

انتخابات به پایان رسیده است و کلیه جناح‌های سیاسی نتیجه انتخابات را پذیرفته‌اند و زمان آن رسیده که جناح‌های سیاسی و فعالان انتخاباتی رقابت را کنار گذاشته با اتحاد و همبستگی برای ایران عزیز تلاش کنند.

مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور منتخب انجام شد و بعد از استقرار دولت چهاردهم پای صحبت‌های مردم نشستیم تا ببینیم مردم استان اردبیل و به تبع آن شهرستان نمین چه انتظاری از رئیس جمهور منتخب دارند.

آشتی ملی و دوری از حاشیه

محمد برزگر شاعر و نویسنده اهل نمین در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مردم ایران بار دیگر با حضور خود در پای صندوق‌های رأی دشمنان را ناامید کردند، اظهار کرد: گره‌های اقتصادی متعددی در کشور وجود دارند که دغدغه مقام معظم رهبری نیز است که رئیس جمهور منتخب باید با کمک مردم و مسئولان باید آنها را برطرف کنند.

وی به اشتغال جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان استان یا بیکار هستند یا شغل کاذب دارند و رئیس جمهور و کابینه وی باید در ایجاد اشتغال برای جوانان قدم‌های مثبت بردارند.

این فعال فرهنگی شهرستان نمین با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات کشور جوانی جمعیت و خانواده است، افزود: رئیس جمهور باید موضوع جوانی جمعیت را با جدیت پیگیری کند که استان اردبیل در این مورد وضعیت قابل قبولی ندارد.

برزگر با بیان اینکه حاشیه باعث عقب ماندگی کشور می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور با مشکلات مدیریتی مواجه است، از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم آشتی سیاسی و ملی راه انداخته و از هر گونه حاشیه خودداری کنند.

این پژوهشگر اهل نمین در ادامه افزود: ایران امروز در مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستاده و دشمنان قدرت مقابله با ایران بزرگ را ندارند و ما نیز از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی کشور را آن چنان تقویت کنند که دشمنان چشم طمع به ایران نداشته باشند.

رئیس جمهور منتخب باید شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد

یکی دیگر از شهروندان شهرستان نمین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مردم حمایت همه جانبه از رئیس جمهور می‌خواهند، افزود: رئیس جمهور منتخب شرایطی را فراهم کند در شهرستان عدالت بر قرار باشد.

مریم کنعانی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره و تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید در راستای پایین آوردن تورم تلاش کند.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری باید مدنظر کابینه قرار گیرد اظهارکرد: دولت امروز نیاز به افراد تازه نفس دارد و باید در پست‌های کلیدی شهرستان افراد کارآمد، پاکدست و توانمندی را برگزینند.

محیط زیست شهرستان نیاز به توجه جدی دارد

ندا ملکی جوان اهل شهرستان نمین در گفت وگو با خبرنگار مهر، به مشکلات ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: گرانی و مشکلات اقتصادی باعث شده ازدواج جوانان به تأخیر بیفتد و در خیلی از مواقع جوانان رقبتی به ازدواج نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به جوانان واگذار کند، افزود: وام‌های ازدواج و جوانی جمعیت با تأخیر زیاد داده می‌شود باید این موضوع مورد توجه رئیس جمهور باشد.

این جوان اهل نمین با بیان اینکه از رئیس جمهور می‌خواهیم در انتخاب استانداران و فرمانداران شایسته سالاری را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: یک دست صدا ندارد رئیس جمهور به تنهایی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد بلکه کلیه مسئولان باید پای کار باشند و با تمام توان برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

ملکی تسریع در ساخت مسکن ملی نمین را یادآور شد و بیان کرد: ما مردم شهرستان نمین تقاضای بومی گزینی در ادارات و صنایع شهرستان را داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت زیست محیطی شهرستان نمین خوب نیست، خاطرنشان کرد: در اثر سوءمدیریت در ادوار گذشته و رهاسازی پس‌آب غیراستاندارد شهرک صنعتی باعث شده آب‌های زیرزمینی آلوده شوند و بوی نامطبوع پس‌آب زندگی را برای روستاییان غیر ممکن کرده است و دولت باید تصمیم جدی در این رابطه بگیرد.

ملکی با بیان اینکه شهرستان نمین از منابع طبیعی خدادادی برخوردار است، افزود: مناطق گردشگری شهرستان نمین نه تنها هیچ گونه درآمد و ارزش افزوده‌ای برای شهرستان ندارند بلکه به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم طبیعت نیز در حال تخریب و از بین رفتن است

وی با بیان اینکه استان اردبیل و شهرستان نمین قطب کشاورزی است اظهار کرد: ما در منطقه ممنوعه دشت آبی قرارگرفته‌ایم و باید دولت چهاردهم نسبت به اصلاح کشت اهتمام جدی داشته باشند.

منطقه آزاد اردبیل، راه آهن اردبیل میانه خواسته جدی مردم است

مردم نمین از رئیس جمهور چه می‌خواهند؟

فعال سیاسی شهرستان نمین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ساده زیستی رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: حضور بدون تشریفات رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی به مسئولان پیام روشنی داشت.

غفور قلیزاده با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب نگاه بالا به پایین به مردم ندارد، خاطرنشان کرد: انتظار این است دولت چهاردهم به وعده‌های داده شده در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عمل کند.

وی در ادامه افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم در اجرای فصل سوم قانون اساسی که مربوط به حقوق ملت است، دادن آزادی‌های اجتماعی، آزادی مطبوعات، واردات خودرو، احیای برجام و برقراری روابط دوستانه با کشورهای جهان بر اساس حکمت و عزت و مصلحت عمل کند.‌

قلیزاده بیان کرد: در خصوص شهرستان نمین توجه به صنعت گردشگری و سرمایه گذاری، نسبت به گسترش صنایع بومی و احداث صنایع مادر در استان و شهرستان، برچیدن صنایع آلاینده و کم‌آب‌بر که محیط انسانی مخصوصاً در شهرستان نمین را به مخاطره انداخته است توجه داشته باشند.

این فعال سیاسی شهرستان با بیان اینکه از رئیس جمهور می‌خواهیم در اجرای منطقه آزاد در استان و همینطور منطقه ویژه اقتصادی نمین اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: توجه به کشت و صنعت مغان، تعریض جاده سرچم و تبدیل به اتوبان اردبیل، سرچم خواسته اهالی استان از رئیس جمهور منتخب است.

قلیزاده در ادامه با بیان اینکه استان اردبیل و شهرستان نمین به لحاظ نبود اتوبان و آزاد راه رنج می‌برد خاطر نشان کرد: توجه به زیرساخت‌های استان، اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان، ایجاد و احداث گمرک نمین با جمهوری آذربایجان، توجه به توسعه و گسترش ورزش در سطح استان و شهرستان توجه داشته باشند.

وی به معادن شهرستان اشاره و تصریح کرد: باید از اعطای بی رویه مجوز به معادن جلوگیری و اجازه ندهند چهره روستاها و آثار طبیعی منطقه تخریب شود.

قلیزاده به نبود نشاط اجتماعی در بین مردم اشاره و افزود: دولت چهاردهم باید به انجمن‌های مردم نهاد توجه کرده و برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه تلاش کند.

آنچه از گفت و گوهای مردم حاصل شد خواسته به حق مردم در زمینه‌های اقتصادی، زیرساخت‌های استان، استقرار صنایع مادر، اشتغال جوانان و آزاد راه‌ها و اتوبان و… است که امیدواریم رئیس جمهور منتخب و کابینه وی با کمک مسئولان خواسته‌های مردم را محقق کنند.