تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740141
شناسه : 3740141
تاریخ :
۹۸۷ گشت مشترک بازرسی در یزد انجام شد/ جریمه ۷۴ میلیاردی متخلفان اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از انجام ۹۸۷ فقره گشت مشترک بازرسی در استان یزد طی چهار ماهه سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد، محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن، تخم مرغ، و سایر اقلام پرمصرف، بازدید از انبار کالا ها و… از جمله فعالیتهایی است که به طور مستمر توسط تیم های مشترک بازرسی ونظارت استان انجام می گیرد افزود: در این راستا برگزاری گشتهای مشترک بازرسی در مرکز استان و شهرستانهای تابعه نیز از دیگر اقدامات اداره کل در رصد و پایش بازار واحدهای صنفی و غیر صنفی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: طی چهار ماهه سال جاری ۹۸۷ فقره گشت مشترک بازرسی انجام و در این راستا ۱۶۵ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۴ میلیارد ۳۴۳ میلیون و ۶۷۴ هزار ریال تشکیل شده است.

صادقیان تصریح کرد: توجه به سود قانونی متعارف ولزوم رعایت آن توسط بنگاههای اقتصادی و واحدهای صنفی نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و قیمت گذاری کالاها در مراکز خرید، پاساژها، بازار ها و واحدهای عرضه وتوزیع کالا از جمله مواردی است که در دستور کار این نظارتها قرار دارد.

وی ادامه داد: انجام گشت های مشترک با حضور نمایندگان فرمانداری، مرکز بهداشت و اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اداره کل استاندارد و …صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را برای رسیدگی ارائه دهند.