تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740070
شناسه : 3740070
تاریخ :
کردستان در بخش سرود دانش‌آموزی مقام دوم کشور را کسب کرد اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:در نوزدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور،کردستان در بخش هنرهای آوایی سرود دانش‌آموزی موفق به کسب مقام دوم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در نوزدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور که از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ مردادماه جاری به میزبانی استان همدان در حال برگزاری است گروه سرود دانش آموزی مدرسه استثنایی سپیده شهرستان بیجار موفق به کسب این افتخار آفرینی برای استان شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: سید علیرضا باینجو و محمد یاسر شیخعلی دانش آموزان دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای و محمد رضا مرادی، امیر حسین اقبالیان، افشین دل افکار، امیر حسین حسن خانی و نیما زارعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه کاردانش خاص مدرسه استثنایی سپیده اعضای تیم استان در این دوره از مسابقات بودند.

وی عنوان کرد: این تیم توانمند با مربیگری ابوالقاسم قادری و سرپرستی آرمان پرویزی در این مسابقات حضور یافتند.

محمدی اضافه کرد: ۱۱۷ دانش‌آموز پسر کم‌توان ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، معلول جسمی و حرکتی، چند معلولیتی و طیف اوتیسم در این این دوره از مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ی کشور در دوره‌های اول و دوم متوسطه، دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کار و دانش خاص در این مسابقات حضور دارند.
‏‎ محمدی در ادامه کسب این موفقیت ارزشمند را به جامعه معلولان، کلیه دست‌اندرکاران امر و دانش آموزان با نیازهای ویژه استان تبریک و از تلاش و زحمات مربی، سرپرست، ناصر غلامی مدیر و تمامی عوامل آموزشی و اجرایی مدرسه استثنایی سپیده شهرستان بیجار تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ این مسابقات در ۱۱ رشته هنرهای آوایی از جمله سرود، نماهنگ، آواز (تک‌خوانی)، شاهنامه‌خوانی، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی داستان‌های قرآنی، همخوانی سوره‌های قرآن، هم‌نوازی، تعزیه‌خوانی، نوازندگی، گویندگی و مجری‌گری و ۶ رشته‌ی هنرهای نمایشی شامل نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی، پانتومیم، فیلم کوتاه، نمایش ماورایی و استندآپ کمدی در بخش هنرهای نمایشی، برگزار شد.