تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3740062
شناسه : 3740062
تاریخ :
نظرسنجی/ «هریس» با ۴ درصد اختلاف از «ترامپ» پیشی گرفت اقتصاد ایران: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات آمریکا نسبت به حریف جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوریس، تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد که کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۴ درصد از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشی گرفته است.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین ۲ تا ۴ آگوست (۱۲-۱۴ مرداد) و افراد شرکت‌کننده در آن ۱۱ هزار و ۲۶۵ بودند و نتایج آن دیروز دوشنبه منتشر شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس ۴۸ آراء کسب کرده و دونالد ترامپ ۴۴ درصد؛ ۵ درصد آراء فرد دیگری را انتخاب کردند و ۴ درصد نیز گفتند که نمی‌دانند چه کسی را انتخاب کنند؛ سه هفته است که نظرسنجی‌های این موسسه نشان می‌دهد که ترامپ از هریس عقب است.

نظرسنجی روز دوشنبه مورنینگ کانسالت همچنین نشان داد هریس به عنوان نامزد دموکرات ها در بین رای دهندگان مستقل با اختلاف ۵ درصدی (۴۲ در مقابل ۳۷) و در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله با فاصله ۹ درصد (۴۹ در برابر ۴۰) از ترامپ جلوتر است. ضریب خطای این نظرسنجی یک درصد محاسبه شده است.

از لحاظ محبوبیت نیز این نظرسنجی نشان داد که هریس محبوب تر از ترامپ است به طوری که ۴۸ درصد از رای دهندگان گفتند وی را نامزدی محبوب قلمداد می کنند اما ۴۷ درصد رای دهندگان همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

همچنین نتایج نظرسنجی سراسری شبکه سی‌بی‌اس هم نشان داد که هریس با یک درصد از ترامپ جلوتر است؛ نتایج این نظرسنجی روز یکشنبه منتشر شد.

کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا را رسماً به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ معرفی می‌کند.

هریس به حمایت حداقل ۱۹۷۶ نماینده از ۴ هزار نماینده حزب دموکرات نیاز داشت تا بتواند نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را تضمین کند، اما بنابر گزارش آسوشیتدپرس هریس پس از رآی‌گیری کمیته ملی توانست ۲۲۱۴ رأی کسب کند.

کمیته ملی دموکراتها روز جمعه اعلام کرد پس از رأی‌گیری مجازی کاملا هریس حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را کسب کرد.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا آرای کافی از نمایندگان دموکرات را به دست آورده تا نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تضمین کند.

هریس تنها نامزد دموکرات‌ها بود که در فرایند رأی‌گیری مجازی که ۵ روز به طول انجامید، توانست حمایت ۴ هزار تن از هم حزبی‌های خود را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا را به دست آورد. پیش از این نیز، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کامالا در سخنانی اعلام کرده که هفته آینده به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهم کرد.

هریس نخستین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

این در حالی است که مدت کوتاهی از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری می‌گذرد و او حمایت خود را از هریس اعلام کرده، روشن است که او تنها نامزد جدی حزب بوده است.