تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740059
شناسه : 3740059
تاریخ :
طرح سنجش بینایی۵۲ هزار کودک مرکزی در حال انجام است اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح سنجش بینایی ۵۲ هزار کودک سه تا ۶ سال در ۲۰۰ پایگاه غربالگری این استان در حال انجام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با هدف کاهش شیوع تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری است.

وی افزود: در سال گذشته ۵۰۳۸۶ کودک در ۲۴۰ پایگاه سنجش بینایی در کل استان مورد غربال قرار گرفتند که از این تعداد ۲۴۳۶ کودک مشکوک شناسایی همچنین ۲۰۳ کودک آمبلیوپ و ۱۷۰۴ کودک با سایر اختلالات بینایی شناسایی شدند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: این برنامه در سال‌جاری از ابتدای خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر استان کلید خورد و مقرر است مجموع کودکان ۳ تا ۶ سال استان بالغ بر ۵۲ هزار کودک در ۲۰۰ پایگاه غربالگری مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

حسین آبادی گفت: تمام مجتمع‌های بهزیستی، خانه‌های بهداشت، مهدهای قرآن به عنوان پایگاه تنبلی چشم آماده فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین ۷۶ غربالگر بینایی سطح اول آموزش دیده و ۱۸ اپتومتریست و ۵ چشم پزشک در این طرح مشارکت و همکاری دارند و باید اذعان کرد که نقش والدین در همراهی کودکان به منظور اجرای برنامه بسیار مهم و اساسی است.