تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3740038
شناسه : 3740038
تاریخ :
داوران از فوتبال ما جلوتر هستند/تمام نیم فصل دوم با VAR است اقتصاد ایران: دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: سعی خواهیم کرد که نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را تماما با VAR برگزار کنیم و در ابتدای فصل هم با سیستم‌هایی که موجود است بازی‌ها را پیش خواهیم برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در سمینار دانش افزایی پیش فصل داوران فوتبال کشور گفت: باید از همه داوران که در فصل گذشته زحمت کشیدند تشکر کنم. سال پرفشاری را در داوری سپری کردیم. اثرگذاری جامعه داوری همیشه در فوتبال ماندگار بوده است. در بالاترین رده فوتبال آسیا ما ۵ داور داشتیم که این بی سابقه بوده است و نشان می‌دهد که پتانسیل داوری ایران در رده بین‌المللی قرار دارد. قاره آسیا جایگاه بسیار مهمی در داوری جهان دارد.

او افزود: تیم ملی تاکنون به فینال جام جهانی و المپیک نرفته است اما داوران ایرانی در این بازی‌های مهم قضاوت کرده اند. داوران ما در جاهایی از فوتبال ما جلوتر هستند. فوتبال کشور همیشه مدیون داوران خوب بوده است. داور باید تمرین کند، آرامش، تغذیه مناسب و.‌.. داشته باشد تا بتواند ۹۰ دقیقه بازی را قضاوت کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با توجه به علم و تکنولوژی امروزی و امکاناتی که در اختیار داوران است باید از فرصتی که دارند نهایت استفاده را ببرند. داوری یک کار فردی است و داوران باید با آمادگی کامل در زمین حضور داشته باشند. فوتبال ما یک فوتبال پویا است و ما در جمع ۱۰ کشور دنیا از لحاظ علاقه به فوتبال هستیم. ما بیشترین تعداد تماشاگران فوتبال را در قاره آسیا داریم.

او ادامه داد: باید کردار و رفتار داوران به نوعی باشد که مردم او را بپذیرند و بدانند که این داور لیاقت قضاوت در بازی را دارد. حساسیت زیادی نسبت به مسابقات فوتبال وجود دارد و داوران باید قدر خودشان را بدانند. انتظار داریم که داوران با نهایت دقت بازی‌ها را قضاوت کنند. در تمام لیگ‌های کشور حتی در رده‌های پایه اعتراض به داوری وجود دارد.

ممبینی گفت: برای ورود سیستم VAR تلاش‌های بسیار زیادی شد و حدود ۵۰ تا ۶۰ کشور این سیستم را دارند و با توجه به شرایط تحریمی واقعا یک امر غیرممکن را ممکن کردیم. جلسات و مذاکرات زیادی را داشتیم اگر تمام اتفاقات طبق زمان‌بندی رخ دهد شاید ما جز معدود کشورهایی باشیم که بیشترین تعداد دستگاه VAR را وارد خواهیم کرد. ما تصمیم داریم تا بیش از ۱۰ دستگاه VAR وارد کنیم.

او ادامه داد: لایسنس VAR را با داوران بین‌المللی آغاز کردیم و با اعزام به کشورهای مختلف خوشبختانه داوران بین‌المللی ما این لایسنس را دریافت کردند. این کار ساده نبود و با توجه به بودجه‌ای که داشتیم بیشترین هزینه را برای کیفیت داوری داشته ایم. الزام ما این است که داوران ارتقا پیدا کنند.

او تصریح کرد: سعی خواهیم کرد که نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را تماما با VAR برگزار کنیم و در ابتدای فصل هم با سیستم‌هایی که موجود است بازی‌ها را پیش خواهیم برد. آموزش داوران در طول فصل ادامه خواهد داشت تا همه داوران به سطح خوبی برسند.