تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740026
شناسه : 3740026
تاریخ :
روحیه خبرنگاری باید با اخلاق و جهاد پیوند بخورد اقتصاد ایران: ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه روحیه خبرنگاری باید با اخلاق و جهاد پیوند بخورد، گفت: نظام مسایل حوزه خبرنگاری در استان نوشته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لایینی صبح سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران با تسلیت ایام اسارت آل الله و در پیش بودن اربعین حسینی، شهادت اسماعیل همیشه را تسلیت گفت و از زحمات جامعه خبرنگاری تقدیر کرد.

وی با گرامیداشت خبرنگار شهید صارمی و خبرنگارانی که در جنگ ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی با مردم غزه اطهار کرد: خبرنگاران زیادی در این عرصه شهید شدند.

وی ادامه داد: بهترین جامعه هدف و مخاطبانی که می‌توان با آنان نشست، خبرنگاران هستند زیرا آگاه‌ترین قشر به نظام مسائل جامعه، مشکلات، کاستی‌ها و ترک فعل‌ها و خدمات مسؤولان هستند.

آیت الله لائینی سواد خبرنگاری، حقوق خبرنگاران، اخلاق خبرنگاری و جهاد و صبر و مقاومت را مسأله مهم برشمرد و گفت: ورود هوش مصنوعی یک فرصت و تهدید محسوب می‌شود و باید از این ابزار به درستی بهره گیری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران روایتگری اول را مسأله مهم برشمرد و گفت: نظام مسائل حوزه خبرنگاری باید نوشته شود و اولویت بندی در این راستا صورت گیرد.

آیت الله لایینی با عنوان اینکه جامعه خبرنگاران حق و حقوق خود را دارند، گفت: اخلاق و رعایت آن در همه جا از حمله خبرنگاری مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرنگاران اسرار را حافظ کنند، رعایت بی طرفی و حفظ حریم خصوصی را واجب دانست.

وی با اشاره به جهاد خبرنگاری گفت: خبرنگاران در راستای مقابله با دشمنان اهداف و برنامه‌های خود را ترسیم کنند و باید دشمن را بشناسیم.

آیت الله لائینی گفت: روحیه خبرنگاری باید با جهاد و اخلاق پیوند بخورد و صبر و مقاومت در این راه داشته باشد.

وی مازندران یکپارچه، پیشرفته، سالم و مطالبه گری را از انتظارات از رسانه‌ها بیان کرد.