تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740013
شناسه : 3740013
تاریخ :
شهرهای یزد و «جینگژو» چین خواهرخوانده می‌شوند اقتصاد ایران: یزد- شهردار یزد از موافقت با پیشنهاد خواهرخواندگی شهرهای یزد و «جینگژو» چین با توجه به میزبانی هیئت رسمی ۶ نفره از مقامات چینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابوالقاسم محی الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهر جهانی یزد روز گذشته میزبان هیئت رسمی ۶ نفره از مقامات کمیته استانی آموزش، علوم، بهداشت و ورزش استان «هوبی» بود که در یک سفر دو روزه برای آشنایی با استان یزد و توسعه ارتباطات بین دو استان، به شهر میراث جهانی یزد سفر کردند.

وی با اشاره به ابراز تمایل و عزم مقامات دو طرف برای ایجاد کانال های ارتباطی با توجه به ویژگی ها و پتانسیل های استان «هوبی»، اضافه کرد: در جلسه هیئت مذکور در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری های بین دو استان به رییس هیئت تحویل شد که پس از تایید وزارت امور خارجه طرفین، اجرایی خواهد شد.

وی به استقبال از پیشنهاد خواهرخواندگی یزد و شهر «جینگژو» در جنوب استان «هوبی» اشاره کرد و گفت: در بندهای تفاهم همکاری استانی قید شده و پس از مذاکره شهرداران و تایید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به جمع خواهرخوانده های شهر یزد اضافه خواهد شد.

شهردار یزد گفت: شهر «جینگژو» یا «جیانگژو» شهری تاریخی است در جنوب استان «هوبی» که با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر در کرانه رود مشهور «یانگ تسه» واقع شده و به لحاظ قرابت و بافت تاریخی، بهترین گزینه برای خواهرخواندگی با یزد است و از طرف هئیت چینی پیشنهاد شد.