تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740001
شناسه : 3740001
تاریخ :
راه اندازی دانشکده دریانوردی در گیلان اقتصاد ایران: رشت- رییس دانشگاه گیلان از راه اندازی دانشکده دریانوردی در این استان خبر داد و گفت: دانشجویان دانشکده دریانوردی مرتبط به شرکت‌ها و صنایع بورسیه می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دوستار صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد و تبریک به اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه گیلان در حوزه‌های مختلف استان ظرفیت سازی کرده است.

رئیس دانشگاه گیلان از جذب ۵ هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و افزود: با جذب این تعداد دانشجویان جدید، جمعیت دانشجویی دانشگاه گیلان به حدود ۱۸ هزار نفر می‌رسد.

دوستار با بیان اینکه ۵ شرکت دانش بنیان در دانشگاه گیلان فعال است، گفت: پردیس فناوری دانشگاه گیلان با توسعه پارک فناوری استان با محوریت صنعت و کشاورزی تعمیم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه به کارگاه تربیت نیروی متخصص ماهر تبدیل شود، افزود: مهارت محور کردن آموزش در دانشگاه گیلان محوری راهبردی و اساسی است.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم اشتغال محوری تحصیلات بیان کرد: با مهارت اندوزی، دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به بازار کار پایدار وارد می‌شوند.

دوستار با بیان اینکه عرضه فناوری رویکرد جدی دانشگاه گیلان است، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های حوزه صنعت و کشاورزی با دانشگاه قابل حل است و از این رو پژوهش‌های دانشگاه را با توسعه و گسترش به صنعت و کشاورزی تعمیم دادیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیارد تومان از محل فروش فناوری و پژوهش درآمدزایی شده است، افزود: دانشگاه گیلان در حوزه ارتقا و تقویت اقتصاد دریامحور گام‌های مثبت و اثربخشی را برداشته است.

رئیس دانشگاه گیلان از راه اندازی دانشکده دریانوردی در این استان خبر داد و اضافه کرد: دانشجویان در دانشکده دریانوردی دانشگاه گیلان در شرکت‌ها و صنایع در این حوزه بورسیه می‌شوند.