تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739973
شناسه : 3739973
تاریخ :
تداوم رگبار و تند باد در سیستان و بلوچستان  اقتصاد ایران: زاهدان_رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی سیستان و بلوچستان از تداوم رگبار، رعد و برق و تند باد در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در روز گذشته از ۳۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران داشته‌ایم که بخش از آنها شامل چابهار با ۴.۵، مولتان ۲۶، بل ریمدان ۱۱، سیرکان ۱۵.۵ و کهیر با ۱۱ میلی متر بوده است.

ملاشاهی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی تا پایان هفته با تشدید جریانات موسمی در بعدازظهرها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است، به طوری که سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، از محصولات کشاورزی محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر بگیرند.