تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3739968
شناسه : 3739968
تاریخ :
طالبان: ۵ نمایندگی افغانستان در اروپا با ما هماهنگ هستند اقتصاد ایران: وزارت خارجه حکومت طالبان اعلام کرد سفارت‌های افغانستان در اسپانیا، هلند، بلغارستان و جمهوری چک و کنسولگری افغانستان در مونیخ آلمان در هماهنگی با این وزارت کار می‌کنند‌.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سفارت‌های افغانستان در اسپانیا، هلند، بلغارستان و جمهوری چک و کنسولگری افغانستان در مونیخ آلمان در هماهنگی با این وزارت کار می‌کنند‌ و خدمات کنسولی و سایر اسناد آن‌ها قابل پذیرش کابل است.

اطلاعیه در ادامه نیز در مورد عدم اعتبار خدمات کنسولی در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در کشورهای انگلستان، بلژیک، سوئیس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، لهستان، سوئد، نروژ، کانادا، استرالیا و شهرهای بُن و برلین آلمان توضیحاتی ارائه کرد.

اطلاعیه می‌افزاید تمامی برچسب‌های تمدید پاسپورت از سوی این نمایندگی‌ها درصورتی که قبل از تاریخ 30 جولای اجرا شده باشد و با آن به کشور سوم سفر شده و دارای مهر ورودی و خروجی پیش از 30 جولای باشد، قابل پذیرش است.

وزارت خارجه‌ی طالبان اضافه کرد تمامی ویزاهای صادرشده از سوی نمایندگی‌های فوق فاقد اعتبار است و اتباعی که با ویزای صادرشده از سوی آن نمایندگی‌ها اکنون در افغانستان هستند، می‌توانند مطابق مدت اقامه ویزا در افغانستان بمانند، اما پس از خروج از افغانستان، نمی‌توانند با این ویزاها دوباره به افغانستان سفر کنند.

این وزارت اما تأکید کرد تمامی اسنادی که از سوی این نمایندگی‌ها صادر شده و در مرکز ثبت نباشد، چه قبل از اطلاعیه و چه بعد از آن فاقد اعتبار است.

وزارت خارجه حکومت طالبان سه‌شنبه هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود از این پس هرگونه خدمات در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در لندن، بلژیک، برلین، بن، سوئیس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، لهستان، سوئد، نروژ، کانادا و استرالیا مورد پذیرش این وزارتخانه و ادارات مربوطه نیست.

طالبان دلیل این تصمیم را عدم هماهنگی نمایندگی‌های مذکور با مرکز و فساد اداری در این نمایندگی‌های سیاسی خوانده بود.

انتهای پیام/.