تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739935
شناسه : 3739935
تاریخ :
موکب قمر بنی‌هاشم میناب در شهر کربلا مستقر شد اقتصاد ایران: بندرعباس- مسوول موکب قمر بنی هاشم شهرستان میناب گفت: موکب حضرت قمر بنی هاشم در کربلای معلی مستقر شده و خادمان اربعین در عمود ۱۳۲۵ در ۶ کیلومتری حرم مطهر پذیرای زائران خواهند بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید مجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اربعین فصلی برای شکفتن و ظهور و بروز عشق و محبت به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است که در این ایام همه آنچه دارند را در طبق اخلاص گذاشته و برای خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام پای کار می‌آورند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم نمایندگی شایسته‌ای از مردم میناب در خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام داشته باشیم.

موسوی بیان کرد: با همت مردم شهرستان، خیرین و همراهی ستاد اربعین موکب حضرت قمر بنی هاشم علیه‌السلام به نام شهرستان میناب ثبت شده است و تلاش ما بر این است که بتوانیم به بهترین نحو از زائران پیاده حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام پذیرایی کنیم.

مسؤول موکب قمر بنی هاشم علیه‌السلام میناب گفت: امسال توفیق داریم که در شهر در کربلای معلی موکب مردم میناب را برپا کنیم؛ این موکب ۶ کیلومتر با حرم امام حسین علیه‌السلام فاصله دارد و محل دقیق آن عمود ۱۳۲۵ است.

وی ادامه داد: موکب در کربلای معلی مستقر شده است و به امید خدا از روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه مصادف با هشتم صفر خدمات رسانی به زائران آغاز خواهد شد.

موسوی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این موکب به مدت ۱۴ روز به زائران پیاده حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ارائه خدمت خواهد کرد و طبق تقویم عراق بیست و یکم ماه صفر آخرین روز از فعالیت موکب شهرستان میناب در کربلا خواهد بود.

وی عنوان کرد: اسکان روزانه ۱۵۰۰ زائر، پخت روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم، پخت بیش از ۴ هزار نان با همراهی موکب شهدای جاسک جزو اهم خدمات موکب قمر بنی هاشم علیه‌السلام میناب است‌.

مسؤول موکب قمر بنی هاشم علیه‌السلام میناب تاکید کرد: برای تأمین رفاه حال زائران ۵۰ دستگاه کولر آبی در موکب نصب شده است ضمن اینکه علاوه بر ارائه خدمات آشامیدنی؛ خدمات بهداشتی، آرایشی و درمانی نیز به زائران ارائه خواهد شد.

موسوی بیان کرد: ۱۷۰ خادم خواهر و برادر در این موکب فرآیند ارائه خدمات به زائران را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های موکب از محل نذورات و کمک‌های مردمی تأمین شده، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات دارویی به زائران به میزان دو میلیارد تومان دارو توسط داروخانه‌های سطح شهر میناب اهدا شده است.